Tuesday 27 December 2011

my first boots

eh jakun betul minah ni... org lain dah penuh gobok dgn boot pun tak bising2. ye sebab ini yg 1st dan mungkin yg terakhir... tah bila pulak nak g negara beriklim sejuk ni tak tau la kan. tak kan suka2 hati nak pakai kat mesia... demam ka apa... disebabkan ini mungkin yg pertama dan terakhir, tu la aku nak tinggalkan kenangan sket... ngengada kan, gi negara org ber boot bagai... abes, saya ni spesis tak tahan sejuk.. atleast bila pakai boot kurang la sket sejuknya...pakai stokin pun selapis 2 je...




nampak tak???


 ok kasi zoom sket


secara amnya, boot ni mmg memenuhi citarasa aku..dgn bola2 nya...bulu2 nya. rasa warm je...bila pakai pun rasa comfort. malangnya, pada hari ketiga di seoul boot aku dah jadi gini



apa masalahnya? sama ada 


 beli boot murah kah,
aku yg ganas kah,
struktur muka bumi seoul yg berbukit bukau kah
kuat sangat berjalan kah
rajin sangat melompat kah

mana satu jawapan, aku pun tak pasti. tp aku tetap menghargai jasa dia, walaupun bape hari je dia berkhidmat utk aku. oh ada tips utk kamu yg plan nak ke negara bersalji, seeloknya cari la boot yg kalis air cam di bawah ni... belajar dari pengalaman ni. jgn beli yg kain ke, baldu ke... supaya bila snow turun, idok le dia mencair ats boot tu then kene kaki... cam aku, terpaksa beli boot lain lah kat sana dgn rosaknya... hazab oi bila kaki kesejukan+kekejungan+kebekuan, hilang deria rasa segala, nak jalan pun rasa cam tak menapak ke bumi




  korang, perasan tak bukan main byk lagi entry aku publish arini... janji ni yg terakhir utk malam ni. balas dendam agaknya? ye la, nak maraton ni, cer tgk bulan2 sudah, rata2 entry setiap bulan mesti 20 dan ke atas, tp musim cuti sekolah ni merudum melampau. ni pun sbb en somi tak de kat umah...kalu dia ada kat umah, tak de la entry yg terpublish, asyik nak ngendeng2 je, tak pun kuar berjalan.ni nanti en somi pulang ke pangkuan ku lambat pulak la nak update, tp takpe dah nak balik sarawak. eh nak balik dah... waaaaaaa... kejap nya cuti... nak cuti lagi... sonok la kalu tiap2 bulan camni, tayah keje, tp gaji masuk je... pang sekali... ok la dah nak beradu. malam ke dua tanpa en suami disisi..huhuhu...


selamat malam sayang, kenang daku dalam mimpimu


7 comments:

  1. Akak ada satu boot tp tak penah pakai. tp bukan la hok bulu2 tu. Tu melampo namanya kalo nak pakai kat MEsia. haha. tp bleh je kot. Kalo pakai jubah org tak napak la bulu2 tu. Ngeee :D

    ReplyDelete
  2. adeh.kekda bt eka gelak besar mlm2 ni..main bulu2 lak tu...

    ReplyDelete
  3. heheeeeee....
    tapi mmg cute Eka pakai boot tu...=))

    ReplyDelete
  4. Ida tak de boot jugak.. Jom kita pakai sesama.. G genting.. Miaahhahahha

    ReplyDelete
  5. comel jer ada bola2 tu!! nmpk cute sangattttttttt...

    ReplyDelete
  6. anie : ngee suka suka.tq

    eida : wahhhh, g genting pakai boots ae.di pertimbangkan.ehehe


    zana : tu la punya la dok cari

    ReplyDelete
  7. kalo me pun beli boot tu Eka, sebab gi oversea kan, sesuai la, utk negara beriklim sejuk, kalo beli utk pakai sesaja dlm malaysia pelik ke? kata stylo, hahahahaha.....

    ReplyDelete