Monday 10 September 2012

duit syiling... keliru aku dibuatnya

kalu sblm ni eida citer beza duit RM1 dgn RM100, 
penuh manfaat citer dia, terasa ai...baca kat sini taw 


skang aku nak citer pasal duit syiling, 
mungkin bagi orang lain dah biasa... 
tp bagi aku yg jarang pegang duit mmg dlm proses pembelajaran lagi 
ye la.. aku dgn en suami kan sentiasa berdua kulu kilir, 
aku mmg jrg hang out dgn kawan2 sejak dah kawen ni 
plus satu tmpt keje waktu rehat pun,mkn sama2, 
kuar shoping hujung minggu pun sama2.. sume sama2 
bila bersama,sumber pendapatan mmg kat 'poket yg satu lagi' 
mana ada chance kita nak bayar kan 
jadi aku tak bape nak amik port la bab duit ni 


sampai la satu hari tu sebelum raya itu hari 
kan kami berpisah 2 hari. aku balik kampung awal sket
masa tu baru aku dpt rasa, betapa susahnya nak kenal pasti duit syiling 
duit syiling yg baru ni lebih kurang sama je. 50 sen dgn 20 sen. 10sen dgn 5sen
kalu dulu raba dlm poket pun dah tau... 
haaa yg gemuk ni duit 50 sen, 
yg sedang ni 20 sen, 
yg kecik 10 sen dan yg super kecik 5 sen.. senang kan !!! 


memandangkan hari ni aku cuti, meh nak tampal besar2 duit syiling, hafal! hafal! hafal!



jgn tersilap bg duit lagi pasn, tp alah bisa tegal biasa

No comments:

Post a Comment