Thursday 24 November 2011

penemuan baru !!!

eh tak la baru mana pun.aku yg ketinggalan kot...dapat info dari sini. rasanya semua org dah tahu hal ni

Weekly World News telah mendedahkan tentang penemuan yang mengejutkan mengenai satu kaum primitif yang di panggil 'Mole People' hidup 20 batu di bawah tanah. camne ae derang hidup bawah tu. makhluk ni menggunakan terowong rahsia untuk memasuki US! Penemuan ini telah dibuat bukan oleh ahli kaji purba, tetapi oleh saintis NASA yang menggali jauh ke dalam Bumi, setahu aku NASA dok kat space  je, upanya dalam tanah pun derang korek juga ye... pada mulanya penemuan ni nak dirahsiakan, tp tak boleh sbb makhluk ni makin ramai







:: berdasarkan pembacaan aku tadi, apa yg aku faham, 

-makhluk ini tinggal di bawah tanah / gua
-anggaran 2000 dan boleh jadi terlalu ramai sehingga berjuta juta
-siap ada bandar di bawah tanah. 
-derang ni boleh jadi merbahaya utk kita
-ada persamaan dgn manusia spr berjalan. 
-tingginya lebih kurang 8-10 kaki. 
-Jari-jari mereka seperti kuku binatang. 
-tangan mereka juga seperti kaki itik (webbed)
-direka untuk menggali
-Kulit mereka sangat kuat.
-otot-otot yang sangat besar



identiti mereka masih belum dapat dikenalpasti, sama ada ....
-mereka adalah nenek moyang manusia moden hari ini secara genetiknya ?
-mereka golongan Yetis (BigFoot)  ?
-mereka makhluk asing dari angkasa ?
-mereka saki baki orang yang terselamat dari bandar Atlantis Yang Hilang  ?
-mereka musuh dan suka berperang  ? 
atau
-mereka peramah dan sanggup bekerjasaman  ? 
kerana
dipercayai makhluk ini mampu bertindak ganas. “Apabila salah seorang ahli ekspedisi itu menyalakan rokok, kaum Mole menganggap itu sebagai satu ancaman dan terus menyerang beliau”. “Mereka mencakar dan menyerang beliau seperti kucing hutan, hampir menjatuhkan beliau bersama rokoknya. Beliau amat bertuah selamat dan hidup dari insiden itu”.


sekiranya mereka manusia seperti kita, bagaimana dengan minyak dan simpanan mineral di bawah Bumi? Siapa yang patut memilikinya mereka atau kita?
 




DARI SURAH AL KAHFI:

Allah menceritakan kisah lelaki itu seperti firman-Nya dalam surah itu: 

“Mereka akan bertanya kepadamu (Muhammad) mengenai Zulkarnain. Katakanlah: ‘Aku akan bacakan kepadamu cerita mengenainya’. Sesungguhnya Kami memberi kekuasaan kepadanya di (muka) bumi, dan Kami memberikan kepadanya jalan (untuk mencapai) segala sesuatu, maka dia pun menempuh suatu jalan.

“Hingga apabila dia sampai ke tempat terbenam matahari, dia melihat matahari terbenam di dalam laut berlumpur hitam dan dia mendapati di situ segolongan umat. Kami berkata: ‘Hai Zulkarnain, kamu boleh menyeksa atau boleh berbuat kebaikan terhadap mereka’. Berkata Zulkarnain: ‘Adapun orang yang aniaya maka kami kelak akan mengazabnya dengan azab yang tidak ada taranya’.” (ayat 83 hingga 87)

“Kemudian dia menempuh jalan (yang lain). Hingga apabila sampai ke tempat terbit matahari (Timur) dia mendapati matahari itu menyinari segolongan umat yang Kami tidak menjadikan bagi mereka sesuatu yang melindunginya dari (cahaya) matahari itu,” (ayat 89 dan 90).

“Kemudian dia menempuh suatu jalan (yang lain lagi). Hingga apabila dia sampai antara dua gunung, dia mendapati di hadapan kedua bukit itu suatu kaum yang hampir tidak mengerti pembicaraan. Mereka berkata: ‘Hai Zulkarnain, sesungguhnya Yakjuj dan Makjuj itu

orang yang membuat kerosakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikan sesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara mereka?’.

Zulkarnain berkata: ‘Apa yang dikuasakan Tuhanku kepadaku terhadapnya adalah lebih baik, maka tolonglah aku dengan kekuatan (manusia dan alat-alat), agar aku membuatkan dinding antara kamu dan mereka, berilah aku potongan-potongan besi’.

“Hingga apabila besi itu sama rata dengan kedua (puncak) gunung itu, berkatalah Zulkarnain: ‘Tiuplah (api itu)’. Hingga apabila besi itu sudah menjadi (merah seperti) api, dia pun berkata: ‘Berilah aku tembaga (yang mendidih) agar ku tuangkan ke atas besi panas itu’.

“Maka mereka tidak bisa mendakinya dan mereka tidak bisa (pula) melubanginya. Zulkarnain berkata: ‘Ini (dinding) adalah rahmat dari Tuhanku, maka apabila sudah datang janji Tuhanku, Dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar’,” (ayat 92 hingga 98)
.

Demikianlah secebis kisah mengenai Zulkarnain. Dalam rentetan perjalanan hidupnya, lelaki itu bertanggungjawab membina tembok bagi menghalang bangsa Yakjuj dan Makjuj mendatangkan angkara kepada manusia. Tembok binaan Zulkarnain itu hanya akan runtuh apabila dunia terlalu hampir dengan kiamat..

Apa pandangan atau pendapat anda tentang peristiwa di atas ?





apa itu yakjuj dan makjuj ????

-berasal dari zuriat Nabi Adam a.s dan Hawa a.s. Mereka lahir dari keturunan Yafith bin Nuh a.s
-Dari Abi Sa’id al-Khudriy r.a dari Rasulillah s.a.w bersabda : (( Allah berfirman kepada Adam (pada hari Kiamat) : Wahai Adam! Adam menjawab : Aku menyahut seruanMu. Firman Allah: Keluarkan (dari zuriatmu) rombongan ke neraka. Adam bertanya: “Apakah rombongan (penghuni) neraka?” Allah berfirman : “Dari setiap satu ribu, sembilan ratus sembilan puluh sembilan” Maka di saat itu berubanlah anak-anak kecil, gugurlah bayi dalam kandungan dan kamu melihat manusia seakan-akan mabuk padahal mereka tidak mabuk akan tetapi azab Allah sangatlah keras.)) Para sahabat lantas bertanya : “Siapakah di kalangan kami yang termasuk dalam bilangan satu tersebut? Rasulullah s.a.w menjawab : ((Bergembiralah, bahawa sesungguhnya (rombongan penghuni neraka itu) satunya dari kalangan kamu dan sembilan ratus sembilan puluh sembilan dari kalangan Yakjuj dan Makjuj)) Riwayat Bukhari


2 comments:

  1. akak pun tatau.
    tp..kenapa mesti US?? Tgk2 bawah bumi kita pun ada..

    Hey... memain lak akak ni kan..tp takut kan.. tetiba tingat movie apa ke tah yg ada manusia duk dlm gua tu. haa..the hills have eyes.. takot giler kot tgk citer tu

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana kongsi sebahagian dari artikel ini di blog awak. http://khalifahalhidayah.blogspot.com

    ReplyDelete