Sunday, 11 September 2011

kita bako, kita bako je

sepatutnya, entry ni diterbitkan sebelum raya lg...tp tu la...aku ni...lintang pukang sket.tgk org up citer raya... akuu pun nak up gak.teheheh... ni nak citer aktiviti mlm sebelum raya... pada mlm tu... kami guru malaysia yg diperantauan ni ada agenda sendiri bakar lomang kat kuarters. abes berasap 1 skolah tipu la tu... bukan apa, aktiviti2 camni penting utk mengurangkan rasa sedih+pilu+ rindu di kampung... naknya bila berkumpul ramai2. sebelum timbul apa2 spekulasi, aku nak highlight kan lemang2 ni bukan aku yg bt... kaum2 bapa yg buat...aku dgn en suami cuma ikut org yg berpengalaman je... :) sedangkan ketupat pun aku tak pandai nganyam...salunya upah org je...eh raya kali ni lom jumpa ketupat lagi upanya...nampak nasi impit + lemang je.pastu ada 1 lg mknan sarawak ni.kelupes ke apa kenamanya...lupa dah



ha ni...org penting dalam pembakaran lemang...yg baju hitam tu.nak harap aku...idok le...tah apa jadinya



sesi perahan


 
dan pembakaran



pas tu, time ber BBQ pulak...nyaman !!!


oh gambar aku non ado ye... aku sibuk dok wat kari ayam n cake utk esknya. kata open house...disebabkan itu la, kul 3pagi baru tido, then bgn dgn mata panda... hoyeahhhhh !!!

No comments:

Post a comment