Wednesday 14 September 2011

putih = tuan putri

esok adalah paper last...iaitu paper science...paper aku sendiri la tu. so, aku dgn rela hati nya mmg dah ckp ke bebudak ni...nak tanya apa2 datang je umah cikgu...nak bawa bantal tido pun boley....pintu umah cikgu ni sentiasa terbuka utk kamu...then dari siang tadi smpi kejap td ni ada la budak datang bt discussion grup n tanya soalan...masa aku dok marking ketas derang... aku terpandang sorang budak tu...yg ralit + kusyuk betul tgk aku... aku dgn perasannya... tanya


aku : kenapa tgk cikgu camtu (dalam hati, mesti nampak aku cam mak lampir, sbb aku free hair kat umah)
murid : cikgu nampak cam tuan puteri


bwerkkkkkkk...nak muntah aku dgr...nak bodek aku ke apa... jauh panggang dari api...kalu la cikgu dia ni muka licin...cantik cam fasha sandha logik jugak la...ni dgn muka berkawah + pendek + gigi berterabur


aku : nape tetiba ckp camtu
murid : cikgu putih cam tuan putri...
aku : kamu... putri kecil
murid : tak saya tak cantik. cikgu, kenapa saya hitam cikgu


aku pandang dia... err... sedih pulak aku tgk budak kecik ni... canne aku nak jawab... bila dia tanya kenapa dia hitam... haisyyy...aku pun ckp la. mana ada hitam... cikgu tgk ok je...budak2 kan korang... kene yakinkan dia. takut dia rasa sedih dgn diri dia..tp da best part... disebabkan putih = tuan putri....wah verangan kejap !!! tido tak lena mlm ni eh :) dok perasan jadi snow white wif 7 dwarfs... sapa lagi nak puji kan...en somi pun tak penah ckp aku putih = tuan putri...hhahaha

7 comments:

  1. tapi eka mmg putih kan..

    dgn budak2 ni kita mmg kena yakinkan dia selalu.. kena bagi kata2 semangat supaya dia x rasa rendah diri..

    ReplyDelete
  2. pas ni panggil eka puteri la he he he

    ReplyDelete
  3. HEHE~ Ida pun tak seputih itu... Tapi hubby putih = putera lah ye ? *comel*

    ReplyDelete
  4. wah, bestnya orang panggil puteri..heheheh

    ReplyDelete
  5. hihi..budak2 mmg 'minat' kat cikgu die kan?.. terserlah kekaguman dia kat eka..
    soooo pure la hati budak2 ni..ikhlas je bunyi..(^_^)

    ReplyDelete
  6. zana : putih tu idok la juga...cam kat gambar tu la


    susu _ oh jgn lah begitu...tak layak di panggil putri, pqinces ok la :)

    eida : tepat sekali.kalu mengikut konsep derang la


    hana : ala bebudak kan... ckp suka hati dia je

    ReplyDelete
  7. sinar cahaya...tu la pasal...kadang2 apa yg eka perhatikan, derang suka jadikan cikgu2 ni idol dedrang utk tahap skolah rendah la...kalu cikgunya suka pink.abes ke murid2 dia kene tempias jugak

    ReplyDelete