Sunday, 4 November 2012

doa org teraniaya akan dimakbulkan

sabar je la... bila itu yg terucap oleh seorang budak yg baru berumur 10 tahun
ceritanya begini
derang tahu yg aku minta pindah dan aku ckp minggu ni baru tau keputusannya
masuk2 je kelas, pagi2 belum sempat ucap selamat pagi, derang dah tanya
cikgu dpt pindah ke
aku ckp, dapat (dgn niat nak tgk akal anak2 kesayangan aku tu)
muka masing2 kecewa dan ada yg berair air mata dah
cikgu tak boleh pergi, cikgu tak boleh tinggalkan kami <--- serius time ni aku dah sebak
sekali ada cikgu dtg ketuk pintu,masuk minta duster
sebelum cikgu tu keluar smpt dia tanya ke aku,
aku dpt pindah tak
bila aku jawab je
TAK (aku terlupa sebenarnya aku tgh uji budak2 aku ni)
tanpa aku sedari sorang budak telah mencuri dengar perbualan aku dgn cikgu tadi
terus dia bg tau kawan2 lain yg aku tak dpt pindah
apa lagi... budak2 tu teruslah
horeeeeeeeeeeeeyyyy !!!
cikgu tak dpt pindah, sambil tepuk tangan
terkejut aku... igt kan apa benda yg derang suka sgt
pastu, bila kawan aku dah berlalu pergi, ada sorang budak berdiri ckp
tu la cikgu... kami dah minta doa semoga cikgu tak dpt pindah
doa org teraniaya akan dimakbulkan tuhan
oppsss... sapa yg teraniaya sebenarnya ni.... bunyi mcm derang pulak yg teraniaya
pastu aku ckp la, kamu bila nak tido mlm2, tiba2 hujan lebat, kamu takut tak, kamu buat apa
ramai2 ckp 'pergi bilik mak...'
sama la cikgu, cikgu pun nak dok bawah ketiak mak cikgu jugak
sian cikgu, mak cikgu jauh...
derang terdiam... pastu aku ckp, kalu sayangkan cikgu
minta doa spy cepat2 cikgu dpt pindah tau... heheheh :) 
masing2...
ala... bawa la mak cikgu ke sini..  
dalam hati, alahai seronoknya jadi budak2 ni
tak perlu fikir masalah apa2... 
mereka tak tahu erti penderitaan dan kesusahan yg ditanggung



aduh.. comel betul la ank2 aku ni, thn depan INSYAALLAH aku jadi guru kelas mereka lagi



18 comments:

  1. Betul2.. Doa ni akan insyallah, Allah akan terima..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehe... tp saya rasa derang salah phm,saya yg teraniaya kot sbenarnya.eheheh

      Delete
  2. alahai comel ank2 cikgu nih..;)
    singgah follow awak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq shahida...
      budak2 mmg comel... gelagat derang tu kadang nak marah pun tak sampai hati

      Delete
  3. lawak diaorang ni.. sayang betul dgn cikgu eka.. doa baik2 untuk cekgu eka ni yer... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehhe... syg tu syg.tp buat cikgu eka jadi tarzan pun yer juga

      Delete
  4. mesti cikgu eka sporting ni, sbb tu anak2 murid sayang kat eka...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa jer nory, ada masa kene tegas gak

      Delete
  5. cikgu comel..anak2 murid pun comel!=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehhehe.. cikgu nya biasa je.mungkin tempias/aura ank murid nya.

      Delete
  6. Murid2 sangat sayang cikgu ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehehe.. alhamdulilah.menumpang kasih pada ank org

      Delete
  7. hahahaha,sebenarnye sape yg teraniaya ni, lwk je bebudak ni lahai :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la hani...salah phm derang ni

      Delete
  8. alahai comelnya jawapan budak2 ni..terbalik pulak tafsiran teraniaya budak2 ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhehe... budak lina.. dernag ni mmg manja, dan childish

      Delete
  9. Sedihnyer.... :( unTung kak disayangi murid... Best kan :)

    ReplyDelete