Saturday, 3 November 2012

tak dpt pindah


PINDAH
ye itu isu paling famous di kalangan cikgu cikgu minggu ini
alhamdulilah... rezeki ku masih di sini
walaupun perit utk ku telan
ku gagahi jua
beginilah nasib orang makan gaji
dulu dah sign kan
SAYA YANG MENURUT PERINTAH
so jgn ckp byk



cuma aku sedikit tak puas hati la
bila ada kelebihan pada org yang menggunakan kabel ni
sedangkan org yg lebih memerlukan tak dpt
ramai je kawan2 aku yg pregnant kali kedua masih tak dpt pindah disisi suami
dan jgn terkejut ada yg bercerai sbb suami bg alasan berjauhan, oh yang ni aku geram, igt senang ke nak minta pindah... kalu  ko dah ada org lain jgn la cari salah si isteri... ni seolah2 nak letak kesalahn pada isteri, lain la kalu isteri ko tak apply langsung... oh maafkan saya....keterlaluan sudah...



secara jujurnya aku agak confident dgn permohonan kali ini
sbb kriteria sume ada pada aku
1-ancaman - aku dah attach bersama laporan polis
2-sakit
3-status anak tunggal, takde org jaga parent aku


tp apakan daya, nasib tak menyebelahi aku. yakin setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. pun begitu aku tak kan berputus asa, akan ku buat rayuan 12.11.2012 nanti. date yg cantik.semoga berubah segalanya

15 comments:

  1. Assalam Eka.. Betul tu eka.. Ada hikmah tu.. Makcik saya setelah 8 tahun berkhidmat di Sandakan akhirnya dapat pindah. Baru tahu juga tadi.. Dah banyak kali buat rayuan pun tak dapat.. itu yang Tak sangka pula kalini dapat pindah.. Husband and wife sekali dapat pindah.. Rezeki masing2 kot..

    ReplyDelete
  2. kesiannya...susah rupanya jadi cikgu ni ya..

    semoga berjaya! amin...

    ReplyDelete
  3. sabar ye kak ika.. semua terjadi ada hikmahNya...

    ReplyDelete
  4. Ida doakan berjaya! AMIN.. Andai kata tak dapat jugak. eka kene pk ada hikmah atas setiap yg belaku..... *senyum sikit!*

    ReplyDelete
  5. Insyaallah..ada rezeki nnt..moga dipermudahkan urusan,,amin

    ReplyDelete
  6. Thanx semua...bersyukur sbb rezeki masih di sini.banding dgn bape ramai pengganggur kat luar sana.

    ReplyDelete
  7. oh xdpt ye eka, xpelah, sabo jelah,maybe khidmat eka masih diperlukan kat situ... nti try lg ok , gud luck !!!

    ReplyDelete
  8. sabar ek eka sayang..mungkin ada hikmah yang kita x tahu..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanc chinta, harap2 begitu lah

      Delete
  9. sabar ye eka..mungkin ada hikmahnya..semoga eka berjaya dalam rayuan..
    mungkin sbb eka n husband dok sama-sama keje kat sini kot, tu yg dieorg x luluskan..
    kalau duduk asing2 mungkin die cepatkan..jgn marah ye, sy ckp mcm ni.sbb sy tgk kawan2 sy, x smp 3 tahun pun da dapat tukar balik ke tempat dieorg nak, sbb masing2 pjj.. tp mungkin juga ade kriteria lain yg diambil kira..semoga niat eka nak jaga org tua dipermudahkan Allah..amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah la ain... mungkin ada hikmahnya... tp tu lah jauh di sudut hati, timbul rasa pelik... di sekolah saya, kenapa kawan2 bujang yg dpt pindah,kawan2 yg kawen dah pregnant ank kedua tak dpt pulak, tu yg saya ralat, kalu org yg dpt pindah bersebab, sy tak kisah...

      ni sejak bercinta-kawen-lahir ank 1st...smpi ank kedua tetaplah pjj..wat pgthuan ramai je yg pjj ank kedua,yg bapa lumpuh dari thn pertama posting, ni dah thn ke 4, dah lampir surat doc 24 keping tetap tak dpt pindah. cam saya pun ada lampirkan surat laporan polis sbb kes ancaman n surat doc. pun tak dpt.apa yg derang mahu.tu yg saya nak sgt dgr penjelasan dr pihak derang. atleast kalu yg dpt pindah tu bersebab, saya tak ksah.ni status bujang.mmg ralat la. nampak sgt ada yg tak kena.tak tau mana silapnya, tu yg saya nak ke putrajaya isnin nanti.nak sgt dgr penjelasan dari pihak yg bertanggungjawab...

      Delete
    2. kalau mcm tu mmg pelikla..mmg kene check dgn kementerian..tu kdg2 sy x suke kalau ade jenis yg guna kabel..end up yg memerlukan x dipedulikan..semoga rayuan eka diluluskan..mmg stress kalau mcm ni..

      Delete
  10. sabar yer eka... zana doakan apa yg eka hajatkan akan dimakbulkan Allah.. kuatkan semangat k..

    ReplyDelete