Monday 19 March 2012

my 1st photobook

org lain dah berjilid2 kan
aku ni baru nak bt
beysa la, kereta api terlepas
apa2 pun thanx pada kekda sbb sebar2kan info ni.
pasni leh la order lagi.. tu kata en somi la
galakan penuh dari big bos. suka !!!
my 1st photobokk ni lebih kpd perjalanan kami suami isteri selama 2 tahun


TAJUK : CINTA ITU MILIK KAMI (^^) ngada kan ?!



muka depan... tak nampak eh... kasi zoom sket


siap ada nama model, location utk shooting drama ....


 kebanyakan gambar di korea, sbb mood winter sonata tak abes lagi



 pastu malaysia... bangga kan negara kita punya pulau yg airnya sebiru itu


 di macau... kalu aku g thn ni dpt la support team malaysia


 hong kong...


dan selebihnya gambar korea

korea

dan  korea lagi


seriusly aku mmg tak kreatif. main tempek2 je gambarnya



barang ni sampai kat sekolah...so kawan2 kat skolah tadi tanya canne leh dpt rege murah gitu... so aku pun ckp la. ok gini caranya... bukan aku nak menunjuk2, just for sharing taw...

::: mula2 register kat groupun, aku rasa my deal pun ada kot...tak pasti, yg pasti aku order kat groupun

::: jumpa promo yg berkenan di hati 'buy now' je. cam yang aku beli ni tajuk dia

Photobook Malaysia Personalised Photo Albums for RM64 instead of RM256

 ok, berita baik, tadi kawan aku ruby, cakap... promo ni tgh berlangsung. kelik sini... oh ini bukan tujuan promosi, aku tak dpt komisen pun. sbb ia benda yg best...so haruslah berkongsi bersama sahabat handai...


::: pehtu ikut je instruction dia, dia akan bagi no voucher... simpan, kalu boleh print screen kan...senang, apa2 jadi leh refer.belajar dari kebodohan sendiri, nanti aku citer. nanti nak redeem dia akan mitak voucher no tu

::: pastu mula la sesi mendownload software dan main tempek2 gambar, kalu gambar tu tak cukup pixel dia akan bagi tau, so jgn risau gambar tak clear ke hape

::: dah siap, masa nak redeem, ikut je instruction aku ni.. tp jgn risau, korang tak perlu bayar lagi, sbb ni kecuaian + kebodohan aku...marah betul aku dgn diri sendiri...rupanya kene bayar seribu lebih tu sbb aku pi pilih yg 400 ms... tgk sat... bayar RM 64, nak yg tebal2... banyak cantik... so kawan2 jangan ikut kebodohan diri ku ini. pastikan kalu amik pakej ni sila bt 40 ms sajork...kalu tak jadi cam aku ni la. kan gelabah tak tentu fasal... sebaik la customer service bhg photobook byk membantu. aku nak nangis2 dah sbb tak dpt nak order... sabar je la. kalau ada masalah leh direct dgn fb dia, tak pun call terus ok

::: diingatkan voucher2 ni ada expirednya... so make sure jgn terlepas okeh

::: shiping cost ditanggung oleh kita...kene RM 12 jer

::: selamat mencuba

















bagaimana reaksi en suami ???????????????????????????

kan ke ni surprise yg aku bt kat dia...so dia mmg tak tau menahu la pasal photobook tu...ada juga sekali dua terkantoi.masa aku dok edit benda ni...tp aku jawab....'ala saja suka2' sampai la tadi ada org call kat skolah, lelaki, adik2 je pun... nak bagi photobook ni... aku pun g amik.. dalam keadaan rushing tak sempat mitak izin dgn en suami... aku terus turun bawah g amik barang. pas dpt barang tu, aku terus jumpa en suami... tak sempat aku nak ckp apa lagi... dah kene perli... amboi... dating dgn sapa tu... rupanya kawan dok skodeng aku dari ats. tgk sat, jeles ke tak suami i tu.... haisyy malas nak layan... aku tunjuk je bungkusan photobook tu... dahi dia still berkerut... blur tak tau apa2. tp tak byk soal terus buka, then teruja gila... canne syg buat ni...kagum nya abg... bla bla bla...nanti buat lagi,  1 buku, 1 vacation... bla bla bla lagi terus lupa topik aku dating dgn mamat tadi tu...sabar je la


sa....yang abg beca saya !!!

 

 

14 comments:

  1. Dia extend smpai 26hb, tp takde mood nak buat, tgk lah nati.

    ReplyDelete
  2. ha tu la kekda.td baru kawan eka ckp...takpela dah siap.alhamdulilah.thanx tau kekda.ni nak purchase utk 2nd photobook pulak

    ReplyDelete
  3. pernah buat jugak tp mcm x yakin, so tergendala pai skrg..so, tgk2 jelah..hehehehe.

    ReplyDelete
  4. eka...anie x penah lagi buat grupon. t kalo buat jenguk sini la=))

    ReplyDelete
  5. Ida nye incoming.. disebabkan teruja tgok buku eka, ida sedang buat buku ida lak.. hihihiih... Thanks to kekda sbb war war kan groupunnnnnn... =p

    ReplyDelete
  6. nak buat jugak lah..dulu gambar kawin tak de wat cam nie..gambar honeymoon ok gak kan

    ReplyDelete
  7. owhh.. cantiknya cikgu eka pny photobook..sy tak merasa buat pon..sebab jln ke sana kemari tnp camera canggeh kan.. stkat guna camera kecik je cam xcantik plak nnt..

    eh cikgu.. cuti sekolah br ni g melaka ke..? :))

    ReplyDelete
  8. cantiknya eka..kreatip tol kan

    ReplyDelete
  9. fuuuh nasib baik extend, ada gak masa ruby nk buat hehehe....kawan2 ika, kalau nk tau step by step, meh la singgah blog saya baca hihihihi...tq eka, kasi iklan kekeke

    lanabusybee.blogspot.com/2012/03/cara-cepat-edit-photobook.html

    ReplyDelete
  10. wah bestnye dah ada photobook...ni nak jeles ngan eka ni hhaha,, tiba2 macam teringin nak buat jugak tapi byk tapi tapinya plak...haha

    ReplyDelete
  11. cantik! zana baru ada 1.. masa tu beli kat website.. tp dekat deal ni lagilah murah kan!

    kreatif la eka, pandai jer susun.. simpan elok2 tau photobook ni..

    ReplyDelete
  12. waaa eka....teruja su su tengok..cantik

    ReplyDelete
  13. eka, nak tanye, yg shipping cost tu bayar macamane?sbb bile kite bayar tu amount yg die offer je.shipping cost bayar mase die deliver photobook ke?

    ReplyDelete
  14. azie, bila kita dah design photobook kite, kita kene antar softcopy thru online kan.ha masa tu la dia tanya kita nak gi amik sendiri atau pun nak pos,kalu kita suh pos dia akan otomatik cas

    ReplyDelete