Thursday 22 March 2012

traveling : bajet ciput saya

serius takde niat nak menunjuk2... tp, semua ni utk reference bersama... paham2la blog aku ni tak tersusun, jadi bila kawan2 tanya berapa kos percutian pegi sini, bape kos percutian gi sana, sebulan dua boleh la ingat kos nya...selepas setahun... lupa dah...so utk memudahkan diri sendiri dan juga rakan2 yg suka travel... nah aku compilekan dalam satu entry, khas utk kamu2. nanti kelik je kat label 'bajet'. sesungguhnya percutian aku semuanya bajet2 belaka.. ye la duit  takde tak byk, tapi hati ingin berjalan2... guane??? tp kan, disebabkan percutian bajet la aku dpt travel. takde la ngebat dok hotel besar.salunya kalu travel 6 hari.. 2-3 hari tu je aku ngebat sket yg lain tu aku dok hotel biasa2 jer... ha camtu la konsep aku dlm travel. kalu nak dok hotel mewah tetiap hari bukan aku la... bayangkan, siang hari mmg kita berjalan je sokmo... sampai la ke mlm. bilik tu hanya tmpt utk mandi dan tidur. rugi la kan. kalu mmg spend dlm hotel, baru berbaloi2 dok hotel mewah. sbb ada yg tanya " gi korea ada sampai 10 k tak " huissyyy terkejut aku dengar... kalu 10 k aku pun tak pegi... byk betui duit aku. 10 k senang2 nak labur kat situ... aku selalu support kawan2 yg plan nak pegi melancong. melancong ni kan salah satu ibadat juga,



 tak salah kalu kita nak pegi asalkan kene dgn niat kita. jadi bila aku share info2 gini, takde la kawan2 stop verangan nak ke sana sini... aku dulu pun takut2 nak travel. mula dgn verangan gak sambil kumpul2 maklumat tu yg jadi percutian budget. dulu, aku rasa cam kalu gi luar negara byk duit kene spend... padahal tak de la seperti yg kita bayangkan pun... ok eka, stop mengomel ok... buhsan org dengar. aku bg dua ni je... sbb rata2 yg org tanya 2 tempat ni je.yang lain leh tgk sini






bajet ke KOREA




ok, aku kasi extra pakej ke perhentian + redang + lang tengah. ok, selamat beramal :)
 ada apa2 tanya jer ok


2 comments:

  1. wahhh bagus la eka...sudi share tips g melancong,, wiyah tgh survey2 trip nak ke korea...aleh2 eka dah share bagusnya la hehe..

    ReplyDelete
  2. smoga entry ini dapat dijadikan rujukan utk wiyah :)

    ReplyDelete