Monday 8 August 2011

Bonus setengah bulan untuk penjawat awam

berita baik buat penjawat awam yang makan gaji mcm aku... mesti korang suka kan... walaupun CUEPAC minta 2 bulan gaji, namun bersyukur lah kita...pertama kali dapat berita ni, terus cakap, alhamdulilah... rezeki mama n abh kat kampung nun.






pastu tertanya2, 1/2 bulan gaji tu dari basic salary ke termasuk elaun... kalu campur elaun... sedap la sket. pastu ada yg jawab kat fb kata basic salary... dalam hati ckp... "alor... kalu basic salary dpt 1k ++ je la...ciketnya..." cer tgk... hasutan syaitoooooonnn... eh dia kene rantai da... diri sendiri yg salah. tak bersyukur lagi...ni la yg dikatakan manusia  tak pernah bersyukur... astaghfirulahalazim... aku bersyukur dgn rezeki yg diberiNYA.... alhamdulilah

::::::::::::::::::::::::::


KUALA LUMPUR: Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.
"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini," kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini

Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.

Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.

"Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajian penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga satu penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam," katanya.

Najib berkata, pemberian bonus dan bayaran khas itu akan membabitkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion. - BERNAMA





detail di sini

9 comments:

  1. Harus diingat, elaun kita dpt tetiap bln tu bkn gaji.. tu elaun yg mana anytime leh ditarik balik. so, apa2 kenaikan gaji/bonus semenya dari gaji pokok.

    Apapun kita bersyukur je. Dari takde, mujur ada kan :)

    ReplyDelete
  2. btul tu mya...syukur sgt dpt gak bonus..sblm ni tertanya2 gak ada ke idak bonus tuk gov servant.alhamdulillah.....

    ReplyDelete
  3. bagus sangat-sangat Eka ni,
    Ingat kat Mak ayah!!
    anie suke sangat orang camtu...

    hehe, bestnye kan dapat bonus...
    Anie ni, tunggu Bonus dari Hubby je...=)
    tak keje....ermmmm...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah eka..bestnya....
    su x dapat bonus he he he.....

    ReplyDelete
  5. wahhh best kan..
    tu la rezeki untuk hari raya buat kaki tangan gov..if suami isteri keje gov lagi bestkan..
    so kak eka kne kasi duit raya kat saya ok...pos tau...nak jgkkkk...

    ReplyDelete
  6. syukur Alhamdulillah sebab dapat rezeki ni kan.. walaupun stgh bulan jer, kita patut gunakan dgn perkara yg lebih baik..

    ReplyDelete
  7. dear...i pun tamak...nak separuh gaji tmasuk elaun...br "lagi best..o o o!!"...kan kan..hehe

    ReplyDelete
  8. Huhu kj private cam Lorna x dapek laaa rasa bonus raya..sedihh... Mmmm

    ReplyDelete