Thursday 11 August 2011

pengalaman masak ikan besar

lamanya tidak update ini blog... mood merudum bila taleh nak transfer gambar dari camera...ampagas betol...  bukan aku la kalu wat entry takde gmbr...utk permulaan... nak tempek gambar ini dulu :)


rasanya 1st time cik ikan dok dlm blog aku. glemer u



setiap org mempunyai pengalaman atau dalam istilah lain.... first time...begitu juga aku...rata2 yang ada fb tau la kot...misi aku mencari siakap beberapa hari lepas.malangnya tidak kesampaian...puas pusing kws sini...sampai ke muara sungai aku pegi...sbb kat situ tmpt nya org load ikan... tp dah namanya tak de rezki kan... mmg tak dpt juga la merasa siakap...sudahnya. siakap diganti dgn si bawal.... tu... gambar ats tu


sepanjang kawen dgn en somi ni la 1st time beli ikan besar...salunya ikan keli, ikan kembung, bawal yg kecik tu je...seb baik la kat situ ada khidmat siang ikan...kalu tak...aku sendiiri pun tak tau canne nak siang ikan ni.umah aku sume pisau 'comel2'. kalau beli ayam pun yg dah siap potong.ngeee...tiba masa nak goreng...terkial2 kial la aku...dah la berat kan... kata posa... pastu terus serah pada en somi utk goreng ikan...


 ikan ni harganya RM 18.50...melopong aku dgr... ye la sbb 1st time kan...tak tau la rate harganya...lagi pun selama ni en somi yg beli ikan...aku igt kan bawal ni murah, ala2 sardin, kembong gitu....tp lebih kurang dgn siakap juga dia. nak tau apa yg aku bt dgn ikan ni.... tunggu next entry...tp jgn budget aku ni cam cheff...aku ni di tahap try n eror je berdasarkan pengalaman :)

2 comments:

  1. masak apa tuu eka..bg resipi sekalik yer :)

    ReplyDelete
  2. ehe he...su punya pisau kat umah pun comel2 eka....makanya tak da laistilah potong ayam di rumah

    ReplyDelete