Sunday 14 August 2011

ramadhan 13 : serah diri di pizza

first time di bulan ramadhan menjejakkan kaki ke pizza... aku ni... bln2 pose kurang sket western food...dah namanya tekak melayu...buka/sahur mesti cari nasi punya... bila berbuka dgn western food ni... rasa serba tak kene je...dan confirm balik tu cari mknan lagi...teruk kan...ye aku ngaku...aku mmg kuat mkn nasi.... dan cpt lapar. dulu masa zaman belajar... salu org tegur...ko ni membela ke eka...ayoooo.... tidak. saya mmg spesis mkn byk... sampai skang ni... aku lg prefer mkn nasi utk thn lama...rutin life aku, pagi mkn nasi, tghari nasi, mlm pun nasi.... unless kalu keluar mkn tmpt western. tp disebabkan en somi dok sebut2...rindukan 'si topi merah' tu...hm baiklah...kita pegi ye kanda...



 suka!!! sampai2 je dah sedia terhidang...



tp sebelum tunggu nak berbuka tu sempat jalan2 cari baju raya lagi. oh sebut pasal baju raya... baju sgt mahal lah di sini...mebe campur dgn shipping kos kot. tp melampau la sampai 2 kali ganda jadinya. manik sikit je pun dah 200 +++ belum kira manik yg crowded n baju yg lawa2... even kain cotton pun 90 hinggit, kualiti lbh kurang kat jln tar yg aku dpt 25 hinggit. ada satu baju tu, manik sikit tu sebijik cam baju kat first lady aku beli last year.rege RM 60...material pun sama... tp kat sini...tepuk dahi tgk harga...seb baik niat aku cuma hendak menambah collection baju raya....bt nya mmg tak de lagi baju raya...cenna????  satu baju raya dah 300 ++. menjadi kebiasaan aku kalu raya baju 3-4 pasang...kalu 4 pasang mau tak 1k +++ ayooo... canne la org kat sini survive ae...specially golongan sederhana tu....siannya ai....k dah takmo emo2. disebabkan frust tgk baju mahal, turun bawah g carik bhn mentah



nampak tak moo moo atas tu...sgt annoy taw.sakit mata tgk.nape perlu dok ats tu


pas bayar2... tgk jam dah 6.30...laju je masuk pizza terus mkn...selamat berbuka semua



 spr yg aku ckp, setakat mkn pizza, mesti ada mknan tambahan utk tgh mlm.kang lapar taleh nak tido




(*____________*)
sekian sahaja laporan si kuat makan

9 comments:

  1. hihi. tetiba ada moo moo tergantung plak. tu misti kawasan susu tu eh. hihi.

    Hihik. takpe la Eka, makan byk tp metabolisme tinggi, bdn still kurus je. Huhu.
    Akak ni tak makan pun badan naik gak. apa kes??

    Sekian sahaja laporan org tak suka makan (T__T). ngeee

    ReplyDelete
  2. hehe..nsib baik eka smpat buka posa on time.. kalo sy tgh dok shopping2 tu bleh trlajak wktu berbuka.hhmmm..meh skit share cake tu skit..hihi

    ReplyDelete
  3. aloooo...yummyyynya kek tueeee

    ReplyDelete
  4. teringin nak makan pizza...tapi kene tunggu asben balik dulu...:(

    ReplyDelete
  5. wife dan anak abah awal-awal dah tempah..belum puasa lagi dah tempah baju..hehehe..

    ReplyDelete
  6. Lama dah abah tak pekena pizza ni..mcm layan je

    ReplyDelete
  7. kekda : tepat skali.bg 10 markah pada kekda...tak pe la kekda hati senang tu...eka pun tak la kurus sgt...berisi gak dah ni

    mommy agharr : tu pun dah nak terlajak jugak tu...laju je mencanak lari ke pizza

    susu : actually nak choc indulgience tap habes susah...so amik je choc mud

    aty : alololo siannya dia...:)


    abah khalisha : harus ajak khalisha n wife gi pizza berbuka nanti

    ReplyDelete
  8. hi eka ;p salam kenal...eka tinggal mana ekk?

    ReplyDelete
  9. hi azeani...eka dok sarawak, tp org penang... eka try buka azeani nya blog.tp tak dpt...so g masuk kedai2 azeani...tinggalkan link ye

    ReplyDelete