Tuesday 15 May 2012

kian terasa

Cikgu : Rindu?
Rindu : Hadir cikgu.
Cikgu : Benci?
Benci : Saya cikgu.
Cikgu : Kasih?
... Benci : Tak hadir.
Cikgu : Sayang?
Rindu : Sakit cikgu.
Cikgu : Cinta? Cinta kemana?
Benci dan rindu : Cinta pulang cikgu.
Cikgu : Kenapa?
Serentak Rindu dan Benci menjawab : Kerana Cinta tak kan hadir tanpa Kasih dan Sayang :)
 
cuba cari mana satu cinta, kasih dan sayang??? cikgu dia kenal tak?? :)
hehhee... comel kan... bahang nak sambut hari guru makin terasa. ceh mcm nak sambut raya. arini lagi aku dah dpt wish dari my ex ank murid... senyum sampai telinga la aku, sbb rasa cam derang igt aku. katanya ada surprise utk esk. serius kalu la menteri pendidikan beri pilihan apa yg aku nak sempena teachers day ni. satu je aku nak... hantar kan aku pulang ke kampung halaman... tu je. tak perlu la imbuhan ke hape ke 
 
p/s :  ceh bunyik cam eksen kan, tp ye la kang dpt imbuhan / gaji lebih ada yg tak puas hati pulak
 

6 comments:

  1. selamat hari guru eka!!

    semoga terus tabah dlm mendidik anak bangsa.. semoga berjaya dlm segala apa yg dilaksanakan..

    ReplyDelete
  2. Eka: Happy TEacher day for u... semoga pertukaran mu berjaya amin..amin..amin... (masin mulut sue fuh3)

    ReplyDelete
  3. selamat hari guru eka..moga semakin bersemangat dan menjadi guru yang hebat

    ReplyDelete
  4. selamat hari guru Eka...:)
    wah mesti bawak lori balik ni sbb bwk hadiah !! hehehe

    ReplyDelete
  5. Happy teacher day eka.....happy selalu ya

    ReplyDelete