Thursday 10 May 2012

nasib si minah rempit

hampir 2 minggu TANPA kereta, byk juga dugaannya
baru tahu pahit getir penunggang motosikal
kalu setakat telan asap hitam tu perkara biasa dah
sampai tersedak aku sedut asap bas tu...hampeh betui
nasib la bukan tetiap hari kene naik moto
seminggu sekali dua je kot
sbb sekolah mmg depan rumah
kalu tak jenuh gak la tiap2 ari nak berpanas, berdepan dgn asap
selalu je aku pujuk hati... 'belajar lah hidup susah sket'
org yg tak de kete tu boleh je survive
berhujan berpanas lagi, kalu derang bole kenapa aku tak
ok nak tgk tak my 1st helmet sepanjang 27 tahun ni
buat pengetahuan aku mmg tak penah ada helmet sendiri
memandangkan aku tak reti bawa moto, lesen moto pun tak de
abah tak bg aku naik moto, bahaya katanya
sbb tu dulu aku dpt kebenaran utk amik lesen kete je
jadi aku mmg tak penah ada helmet... ni la kali pertama




helmet ni en somi belikan, cari kaler pink tak jumpa...sob sob
baru ku tahu helmet ada dua versi
satu helmet perempuan, satu helmet lelaki
mahal juga rupanya helmet ni...igt kan belas2 jerk...hehhe
nampak sgt aku mmg tak penah amik tau pasal helmet
selama ni en somi bawa gak naik moto
tp setakat pusing kampung je la
tak la pakai helmet pun


kenangan naik moto dgn en somi :

1st time naik, helmet nak tercabut dari kepala,tgk2dah ke belakang helmet aku (dah ikat padahal) mungkin besar sgt helmet tu. en somi boleh gelakkan aku, pastu aku cubit dia sbb aku rasa dia bawa laju tu yg nak tercabut helmet
 
aku tertido, takleh tahan bila angin tolak mata.en somi terpaksa 'kaut' pinggang aku... takut aku melayang ke belakang. sampai je rumah kene bebel2 sbb aku tido ats moto...waaaaaa waa... \ bukan sengaja pun... angin tu tolak mata, dah la mata mmg sepet.asyik la nak tertutup

takut sgt bila lori lalu kat sebelah... rasa kerdilnya diri ku ini

aku baru tau isi minyak dgn harga rm5 dah full tank... ye la tanknya besar mana...jimat kan  kalu naik moto dari dulu :)

terserempak dgn kawan, haih tudung fareeda, tp naik moto jerk??? speechless. terus sentap ko.



8 comments:

  1. eh nampak cool ape bila bermotoran pakai helmet ke belakang, tp bahaya tau Eka sampai tertido...hahahaha

    ReplyDelete
  2. hehe..macam2 la eka,, tergelak wiyah baca!! apa pion seronok merempit ngan suami..rasa mcm org tgh bercinta2..peluk2 ats moto!! wiyah suka pusing taman, g pantai petang2 naik moto ;-)

    ReplyDelete
  3. Hehe~ Ida memang g kerja naik moto.. Sini jem ! Ida dah biasa apa yang eka rasa tu.. Time bulan puasa, lepas sahur g kerja, memang akan tertido.. hihihiihi... Apa apa pun, helmet ida PINK! huuuu~~

    ReplyDelete
  4. hani : cool?? aiyo takut la yang....tu la yg en somi bebel2 tu


    wiyah : setuju.. leh peluk ketat2.waktu bujangan dulu takleh bt,skang ni takde sapa nak halang... :)

    eida : ye la kan eida...dari terperangkap dgn jem.baik naik moto...sgt jeles helmet kaler pink...aduhhhhhhh...pinjam boleh??

    ReplyDelete
  5. helmet tercabot mmg klaka.. hihi.. nati g Krabi sewa moto pink ngan helmet pink eh :D

    ReplyDelete
  6. Eka,
    Sy mmg ada helmet tp helmet buruk warisan dr adik2 sebelum ni. Baru2 beli helmet full face..tak dpt la nak melaram dgn tudung ariani..pakai tudung syria jer..huhu

    ReplyDelete
  7. hehehe relaxxx.. lama lagi tu.. insyaallah nanti dapat blik semenanjung ok laa tu

    ReplyDelete
  8. Eh....bukan cool ke naik motor pakai fareeda.... Dont worry, i pun kdg2 naik moto pakai fareeda gak...bangga lg tu... keh...keh...

    ReplyDelete