Friday 4 May 2012

terima kasih cimb

serius ... aku puji customer service di cimb cawangan bintulu
gini... baru2 ni aku nak bt full settlement kete aku kat semenanjung nu
senang... pasni tayah pk dah nak byr bulan2
dpt la rebate dalam 2-3 ribu.. sgt suka


aku wat loan kete dgn EON, duit saving lak dlm cimb
maka, aku kene keluarkan duit dlm cimb utk masukkan ke EON
eon dah bergabung dgn hong leong ke?kat sini takde eon dah, semenanjung ada lagi tak
disebabkan baki yang tinggal berbelas2 ribu hampir 20k actually.
aku dgn en somi decide nak wat banker cheque. takut ok nak pegang cash
dah lama tak pgg cash byk2, last masa keje swasta dulu je la
ni dah lama tak pegang, aku agak jakun la... dah naik moto lagi
kan kete kat sini dah jual, konon nak pindah nanti senang


kali pertama pegi, cimb staff mitak buku bank, so balik la kami laki bini ke rumah
amik buku bank, then pegi semula cimb. 
sesampai sahaja di sana..transaction batal. sbb sign pulak tak sama <-- padan muka
sapa suruh tukar2 sign, nyaris tak dpt keluarkan duit tu dah
punya la bt kaedah cuba jaya sign yg mana satu, lastly berjaya !!! yeay...
yeay tak lama mana... en officer tanya lagi
cheque ni ats nama sapa, aku ke?  eon bank ke? hong leong bank ke?
dia siap remind lagi jgn silap, kang byk lagi prosedur nak kene buat
aku pun satu kan....  takmo tanya eon abes2
nak gi tanya eon, satu masalah pulak
kene bt 2 kali keje, dah la jauh eon dgn cimb
so disebabkan takut kebarangkalian yg mungkin berlaku
maka aku dgn en somi pun amik je risiko keluarkan duit yg hampir 20 k tu by cash
tak jadi nak checque kan amount tu.


masalahnya kami dua naik moto, kamu bayangkan kalu apa2 terjadi
duit tu tebal la juga, officer tu pun risau
banyak kali dia tanya, betul ke nak cash kan duit ni? confirm ke???
dia nak suruh someone folo kami
tp org tu gi lunch. <oh terharunya saya>


sepanjang kami dalam perjalanan, mulut aku ni tak henti2 berdoa
semoga selamat sampai ke dstinasi, jgn la ada apa2 yang berlaku
dan alhamdulilah semuanya berjalan lancar
elok je lepas bt settlement, officer tu tefon semula, canne dah selamat ke???
<oh terharu buat kali kedua>
aku betul2 tak sangka sampai camtu sekali dia concern
dia takut kami kene rompak kot...hehehe



alhamdulilah selamat semuanya.. terima kasih yer :)












p/s : : en officer siap pesan, balik semenanjung nanti jgn lupa update signature tuh... baik :) saya menurut perintah

10 comments:

  1. mmg lama dah takde eon bank. seme jadi hong leong. akak punya loan keta pun bank tu gak la. walo tak pakai keta eon.
    ada rasa nak settle gak sbb tggl setahun je lagi *sbb setahun lagi la tu duk gatai sebut preve preve*

    Hahahah (T______T)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh... patut la...org tu sebut preve...ehehhe...gaji naik byk ni apa lagi?? sesuai la utk bt loan baru...hehehe

      eka ni kete tinggal dlm setahun 2 lagi.tu igt nak setle la.tayah pk lagi dah pasni

      Delete
  2. seram tu bwk wet hmpir 20k naik motor je,kalah mek gaiber sbb eka lbh berani dr mek gaiber...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kalah mek gaiber...mmg tawakal je smlm..ehhehe

      Delete
  3. baik kan...sgt mengambil berat

    ReplyDelete
  4. salam

    concern betul diorang ye. buat hati rasa seronok je.. :) kita cikgu boleh la cuba amalkan pada anak murid(ikut kesesuaian). mesti diorang pun terharu kan? terus rajin belajar. hehehe

    ReplyDelete
  5. as slm eka :)
    wahh 20k tuh...byk yer savings eka :) bgs3x
    thumbs up for the cimb officer :) baekk punya service :)
    so dok srwk smp akhr thn ni je eh?
    sonok kan nk blk semenanjung nnt..hehe...lorna penah rasai ye duluuuuu ;p

    ReplyDelete
  6. gigih betul bawak cash banyak2 tu.. seram pulak dengarnya.. hihihi

    bagus eh service dr cimb tu.. terbaik!!

    ReplyDelete
  7. eka..noora bawak 1000 pun mengelabah..ni kan 20k..wahahaha

    ReplyDelete