Friday 3 August 2012

kalu baik sgt pun susah

peringatan : tuan blog agak emo, edisi luahan perasaan semata


nak kata aku ni baik sgt tu tak la
tp dlm kategori yg mengikut arahan gak la
sbb tiap kali aku bt jahat mesti kantoi
ya.. mungkin aku dilahirkan utk bt baik je kot.. wehehhehe


cerita nya begini... raya dijangka hari ahad, tp cuti bermula sabtu <--sume org pun tahu kan
mmg benda ni dah sedia maklum dr dlm kalender lagi
jadi masa mesy staf yg pertama awal thn dulu ada yg bangkitkan isu cuti ganti hari jumaat
tp gb pun tak berani nak kata apa2 sbb tak pasti lagi, tak de pekeliling yg menyatakan leh bt cuti ganti



jd, yg mana berani mengambil risiko mmg beli tiket ari khamis lagi (salunya geng melanggar peraturan la)
dgn alasan mesti dpt cuti punya, kalu tak dpt pun, beli mc <-- kalu tau ke ppd mmg teruk kene ni
kalu ikutkan mmg salah di sisi undang2 pendidikan ke daerah sini je yg bt undang2 sendiri?
sebab mengAWALkan cuti, org yg lurus cam aku ni mmg tak berani la... takut kene tindakan



jadinya terpaksa beli tiket hari jumaat ptg. pagi sabtu baru sampai ke home sweet home, kenapa ???
sbb fligt AA dah ubah masa. sampai KL kat kul 10 mlm, mmg tak sempat amik flight ke png
AA ni pun satu nyusahkan org, mas pun satu hal.cer perbanyakkan flight tu.
ko mmg tak kan rugi punya, sebab tiap kali aku balik kampung, mmg ramai je org, kan ke ramai cikgu / pekerja petronas/ oil n gas  dari semenanjung kat bintulu ni. buktinya kalu aku gi surau atau tmpt awam, kebanyakan loghat yg keluar bukan loghat penduduk tempatan
kadang ada lghat utara, selatan, kelantan.eh merata la...
ni tak, 1 flight je dari sini, tu pun kul 2 ptg, kalu aku bujangan mmg aku amik mas dah
la ni dah ada suami, sang suami nak kene solat jumaat dulu, takut kelam kabut la pulak  nanti
so nak taknak kene la amik AA.. ok stop bebel eka


semalam ada surat sampai dan membenarkan cuti ari jumaat, dgn syarat berganti
aduh sakitnya hati, geram ... tetiap tahun mesti last minute gini, thn lepas pun sama taw
cuba la bt perancangan betul2. fikir la nasib kami yg di perantauan ni
yang mana dok dekat takpe la, tekan myk je dah sampai. kami ni berenang pun blom tentu sampai


ralat sgt. kalu aku tau awal2, mesti aku beli tiket khamis tu, ikut  geng yg selalu melanggar peraturan
ye mmg bg org yg tak phm, org akan ckp, ala satu hari je pun beza,
dok je la kat skolah tu bt lesson plan le, abm ke...
ye mmg betul
tp tidak bagi aku yg cengeng + yg sgt menghargai masa bersama keluarga
1 hari pun bermakna taw, dlm hati aku skang


untungnya org2 yg berani melangggar peraturan, nasib mereka baik lagi kali ni, di saat mereka bersuka ria di kampung aku masih lagi di sini :(


so skang ni aku tgh usaha cari tiket baru utk balik ari khamis, byk tiket yg dah abes, ada pun mahal, one way 800 n above utk sorang, dah ngalahkan tiket ke hong kong pulak. tgh cari route btu - kdh -png pulak.. haisyyyy mitak nyawa, mitak nyawa...

1 comment:

  1. Next year eka jgn jdk baik!! Sekali sekala jdk jahat takpe.. untuk family~~~heee

    ReplyDelete