Wednesday 29 August 2012

raya 2012 : persediaan

asyik la dok citer pasal rumah... menyampah org tgk. meh story pasal raya pulak.


rabu (15.8)
balik dari bintulu ke png, sensorang....sanggup tu tinggai suami kat sarawak... semata2 balik awai. hhehhe... terkedek2 gak la sume benda wat keje sendiri. angkat beg sensorang.sob sob sob



en somi beli natang ni,supaya kepala aku dok diam2 takde la nak melentok ke org ats flight nanti... oh dia lebih tau isteri dia tido camne.. hehhehe... dah sampai kl,transit barang sejam dua, sementara menunggu flight ke png. sampai2 je png dah mlm, so terus tido... zzzzZZzzzZZ. sempat la tgk gitu2 perkembangan rumah...


khamis (16.8)
arini bgn awal, ngemas rumah, kebetulan kc pun baru siap.so rumah adalah di tahap menyeramkan. pas siap ngemas, misi mengecat rumah pulak.gigih o posa2 cat rumah...eh tak la rumah sgt, kat dapur je pun,tu pun tak siap. tgh ari dah colapse.. ala sebelum ni pun camtu. dalam rumah tu ibarat aku ni la putri, aku la putra. so, bab memanjat mmg serah kat aku,sejak kawen ni la ringan sket beban.keje2 gitu sume serah kat en somi.disebabkan en somi takde. so aku la yg kene wat semua.sabar je la...


oh ada model di situ...hehehe.. bar counter ni mmg jadi tmpt lepak while aku terkocoh2 kat dapur


harini juga, aku bawa ma parent gi mkn kat hotel sunway. saja bawa derang mkn buffet. sian en somi tak dpt join. sbb dia belum balik kan... takpe la en somi dah salu sgt ber buffet. disebabkan kepenatan yg amat sgt, kami kuar lambat sket. mentang2 juadah berbuka dah ready kan... bila kuar lambat merasa la jem tahap gaban. penang katanya, bukan bintulu lagi...

 so merasa la buka posa dlm kete. sume pun bg lampu merah. hambik


sian mama abh berlapar

dah la mmg tak bawa bekal dlm kete (kete baru katanya. mmg takde apa la. sbb baru rasmi) kalu naik snowy nu, ada gak la snek ke cekedis ke hape... ate tuannya cam tikus. suka ngunyah sambil driving.hehehe... kat hotel ni tak byk choice sgt,banding buffet yg aku selalu pegi. frustrated gak la sbb aku bw parent kan.igt nak g hard rock cafe tp kene redah penang bridge la pulak. so redha je la. tp ma parent yg 1st time buffet, derang dah suka benar la, dia kata byk nya mknan, dia tak tau patut dgn rege camtu lebih byk mknan yg leh dpt.lbh varieties. pas mkn, gi serbu uptown pulak,cari baju/tudung raya kot berkenan. sempat jumpa kawan aku nita bg kek lapis... comel gile danish... :)


jumaat (17.8)
buka2 je mata, mertua call nak dtg rumah, melawat... siap bawa petai dari kampung lagi. dah alang2 datang aku ajak la berbuka sekali di rumah aku. ye la kami pun bertiga je.bukan ramai org pun. bila berbuka ramai2 ni meriah la sket



 di sebabkan rumah saya comel, serba serbi comel dlm rumah termasuk la meja mkn

kalu sume nak dok ats meja mkn  mmg tak muat,


 so kita mkn kat bawah jerp... kampung style sket, boleh...

pas berbuka, solat sume kuarga mertua beransur, plus aku pun nak gi ami en somi kat taiping. oh ya 1st time naik bas cap yoyo perasan tak kat lcct kan ada jual bas yoyo ni. direct dari lcct ke taiping. kenapa yoyo, sbb takde transport dari lcct ke png. so belasah je.png sgn taiping pun tak jauh mana... aku pecut dlm sengah jam jerp sampai,nggeeee.. oh ya sebelum tu, pagi2 jemaat tu aku bawa my in law g pasar kemboja. phewww... mmg peluh tiak ni. panas. tergugat je tgk org jual air... sempat gak rembat baju kurung selai dua. eka o eka...



sabtu (18.8)
pas amik en somi (tak sempat sahur pagi ni )balik penang semula, then tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiido. ptg tu g shopping. kata esk nak raya kan.harus lah marathon. baju t-shirt en somi lom cari. aku pun sama tak cukup brg lagi. nak cari handbag, tshirt (nak juga t shirt, seluar segala kan, bukan ke ompompuan pakai baju kurung je waktu raya... tak kira nak jugak, wat pakai waktu mlm) n kasut...


 hadiah dari en suami... saya mmg pencinta carlo rino. nak beli elle tak mampu, CR pun ok la :)


 agak2 perlu ke comforter tu utk raya... terrrrr sebenarnya.sbb murah.kain dia jenis satin, 160 sajork



lepas dpt apa yg dihajati... balik.abah dah pesan, kami dua mesti balik sebelum pukul 7... wah mcm cinderela pulak (tp cindrella sblm kul 12, aku cindrella versi warak sket la) nape kene balik sebelum kul 7 , sbb nak buka posa dgn tok n sedara mara di kampung. dah lama kot tak berbuka sama2.. so kene shopping laju2, sbb kitorang kan balik beraya di kampung. baju tak pack lagi.ada juga yg bawa luggage dari sarawak ni kang. hehehehe... dan alhamdulialh diberi kesempatan berbuka di rumah tok... pas perut kenyang. pak lang pasang mercun... tu yg bestnya raya di kampung. meriah sgt.rasa cam dok di zaman perang. pong pang sana pong pang sini


pak lang beli mercun yg berapa lubang tah. bunga api dia mcm sambut merdeka kekdahnya


aku ni tak main la mercun, mercun pop je aku pandai, takut o putus jari.scary


 ok lepas gian main bunga api. siapakah gerangan pemilik 'rambut' rosmah tu.kelas kau maria




tapi tak pe dimaafkan.. sbb saiz badan dia cam lebih kurang dgn budak 4 tahun (yg budak sebelah tu br 4 thn... ) so org tak perasan sgt la. oh sila jgn perasan kurus... itu ilusi optik semata,tak pun si penangkap gambar ni bijak...ngeee.. cayang u laling




sekupu aku ni tak mo main sebenarnya, tp aku paksarela..siap upah eskrem... heeheheh.. gila kejam


takpe sesekali kejam demi memuaskan hati sendiri, tak salah kot. nak main sorang2 kak long dia malu. nanti org nampak camne, dah la bawa nama cikgu. adoi la... atleast bila org nampak... leh cover... n ckp, ni ha budak ni nak main bunga api.. kak long tolong tgk kan je, ceeewah... padahal kak long dia yg ber-iya. nasib ko la budak...waktu aku dok main bunga api ,org tanya aku laki sendiri  pun aku tak tau kat mana.hahhaha... sian dia terabai kejap. pas puas ber'asap' aku bawa family, tokngah toksu sume mkn... weee open table... tak la open sgt pun... tema mkn mlm sempena meraikan aidilfitri adalah seafood... sume binatang2 dlm laut aku amik...ketam, kerang, udang.. just name it...



yg tudung putih tu tok aku, si tudung pink tu sepupu mama, yg kecik tu pangkat apa eh,tah.. tak tau


perut kenyang hati senang... mlm tu berinai la pulak... adoi la... sian o penat2 tok gilingkan. pakai je la... ramai kawan2 aku pelik. salunya inai pakai time kawen. ni raya pun pakai... o.. dlm kuarga aku takyah nanti kawen... raya pun bullehhh :) ferasan pengantin baru kejap.bersambung... tarik nafas lega jap...

6 comments:

  1. Meriah xtvt sebelum raya eka......pas ni kita meriah open house ya

    ReplyDelete
  2. eka! cantiknya beg cr merah tu..i like!

    ReplyDelete
  3. Lepas raya eka? cepatan................. =p

    ReplyDelete
  4. wah raya sakan yer eka tahun ni..serba baru! wowww syoknya dpt bag CR merah tu..samala wiyah pon peminat setia CR gak..nak beli yg lain xmampu hoho, btw slamat hr raya eka ;-)

    ReplyDelete
  5. dayah pun suka carlo rino kak eka nk beli LV tak mampu kakakak....
    hari tu dekat sunway carnival ada promosi carlo rino cantik warna putih tu tapi hsbnd dayh tak kasi beli putih sob sob sob

    ReplyDelete
  6. Susu...meriah la juga.sesekali berkumpul

    Nana..i like tooo

    Eida...tungu eida dulu la.hehehe

    Wiyah...ye la wiyah.beli apa yg termampu jerp

    ReplyDelete