Thursday 28 February 2013

burung hantu dipanggilnya

bermula semalam ada pembaharuan yg aku lakukan pada diri ku ini
mula2 cam malas nak citer kat blog, cam poyos je
tp disebabkan insiden pagi tadi
terus buat aku nak share kat blog


kalu org yg kenal aku, org akan tahu aku ni bukan jenis mekap
jarang nak pakai eye liner, eyeshadow, blusher
aku ni sesimple simple manusia
aku mmg pemalas, bgn pagi nak ngadap muka
conteng2 muka... errr... bukan aku la



tp semalam entah kenapa
actually dah lama juga niat nak mencantikkan diri...konon la
sbb aku tgk kawan2 lain cun je pakai eye liner, eye shadow segala
ye la bila cikgu cantik budak pun semangat nak belajar kan kan
jd aku pun try la semalam.... bangun awal o...
nak tenyeh kat muka punya pasal
ala pakai eyeliner dgn lip ice je pun, dah siap ! tu pun budak dpt beza
nampak sgt muka cikgu dia belemoihh sebelum ni


di mulut... ada je lipstik... en suami panggil gencu.. tp bunyi nya sgt makcik2


di mata... apa motif kaler putih tu eh. leh bg tau tak utk apa? 




DAY 1

'eh cantiknya cikgu' bila kali pertama tgk perubahan pd diri aku
ceh dalam hati ada taman la, perasan la kejap cikgu dia tu. esok leh bgn awal lagi nak mekap
dah pasang angan2, minggu dpn nak try beli blusher pulak, tak pun eye shadow ke
tp aku pelik juga.. errr tak kan la pakai eyeliner semata pun budak2 dpt trace
so aku assume budak2 nampak aku lain, sbb pakai tudung bawal
sblm ni kan asyik tudung berawning
aku kan pemaleh, gi sekolah nak yang mudah je
nak yang main sauk ke kepala je
maleh nak pin sana pin sini



DAY 2

masuk je kelas (kelas lain), derang senyum2
tp aku buat tak tau je
mengajar punya mengajar
aku bagi soalan, then suruh derang jawab sendiri dlm masa 5 minit
sebelum perbincangan dimulakan datang seorang budak ke meja guru
kenapa mata cikgu cam burung hantu???
dalam hati... burung hantu ko kata aku???
cikgu sket punya cun dikatakan burung hantu.. tak patut tak patut
aku nak tergelak sebenarnya, tp tahan je la
buat2 cam tak dengar, then terus ubah topik, tanya dah siap keje belum



ahahaha... see... nampak sgt kan, taleh nak 'kawtim' langsung la ank murid aku ni
merajuk ah, tak payah nak bermekap sgt esok hari
penat cikgu berair mata segala di awal pagi, gara2 pakai eyeliner
sedih sungguh, camne la org dok tenyeh eyeliner kat mata
tp kan, tak silap aku eyeliner ada yg liquid kan
lama aku telek kat watson tu, takde pun
ke aku yg tak pandai cari 
pasni tayah la berangan nak berblusher ke eye shadow ke
semalam bila ada yg puji cantik ada la juga hasrat teringin nak pakai blusher ke apa
tp harini dgr je perkataan burung hantu
terus punah harapan ku
tak payah...
nanti kang di pangggilnya aku burung kakak tua pulak


abes dah berwarna warni kan... adeh lawak pun ada...



aku rasa mmg buruk pun aku pakai eye liner.sbb budak kan lurus je, mana pandai tipu2. ok dah, cikgu nak bawa hati yg luka lara :)

7 comments:

  1. kalau tak biasa memang lah.. tp lama2 ok nanti tu. dulu pun akak tak pakai. just lipstick je. but since 5 years ago, tak boleh kalau tak pakai..

    ReplyDelete
  2. as salam... cikgu..somel jer kalu imagin awul..kikiki...by the way..natural beauty adlh lebih cantek...n lebih jimat n menjauhkan dosa riak bila ada yg kata kita cantek...manalah tahu..nafsu nafsi ni menjahatkan...apapun cikgu..tepuk dada tanya iman...n cik azue polow terus lah belog cikgu..suka plak membaca omelan kat c ni..

    ReplyDelete
  3. Dulu pun fida xpandai, tp lama test pakai ok ...
    Firda pun tak suka mekap...

    Hehe, ank murid eka mengusik eka je kot...hehe
    Xmoh sedih2 k..

    ReplyDelete
  4. haha samala kita u. i ni lg la muka i pucat giler. i mmg kene pakai lipice barula muka i ada seri sikit. bedak ke lipstick ke mmg i xde haha

    ReplyDelete
  5. hahaha..lawak gile la budak2 tu..ye lah kan bdk2 ni xpandai menipu..nak ckp men ckp je..xpelah ika, biar natural beuty je lah..:)

    ReplyDelete
  6. yg putih tu utk garis bawah mata and boleh jgak gune utk mekap base mata..

    nry pon tk pndai sgt mekap2 ni

    stakat conteng2 muka sendrii bolehla...hehe

    ReplyDelete