Tuesday 12 February 2013

short vacay : miri

tamatlah sudah percutian pendek ku bersama kekasih halalku. Pada hari Sabtu yang lalu, seawal 8 setengah pagi, kami laki bini bertolak dari Bintulu. harapan ku hanya satu, mahu ke sana utk membeli kasut sepasang dua.



selepas 2jam setengah, sampai lah kami laki bini di miri.


inilah hotel yang kami menginap


MERITZ HOTEL (085417888). hotel ni agak baru di Miri. last year aku gi Miri takde lagi.maybe hujung tahun launching kot. disebabkan itu lah 1st time kami menginap di sini. Selalunya aku menginap di Everly Hotel. rate per night utk meritz hotel   (RM 220) lebih murah dari everly. jimat duit ai :) aku tak tau hotel ni berapa bintang. maybe 3 kot. dan hotel ni penuh dgn rakyat Brunei, ye la sebelah je kan. tak jauh mana dah brunei - miri. hujung minggu atau cuti sekolah mmg derang lepak Miri la. derang datang Miri cam kita gi Indon. jadi org kaya raya. rileks + senyum je keluarkan duit beli branded item. aku telan air liur je la


setle urusan check in, amik lift. bilik kami nombor 0920.tingkat 9 yaw...


keluar2 lift, nampak kerusi gergasi ini...ehehehe



decoration dalam hotel sama cam hotel2 lain


sedang mencari bilik. dah jumpa, macam biasa,


 aku akn tgk toilet dulu.lulus! bath tab mmg muat2 utk kami dua :) leh la wat massage n spa.



dalam bilik pun cun je.


apa yang best adalah.. dalam meritz hotel (bersambung) dgn mall. 


so pada yg takde transport sgt la recommand ke sini. dlm mall ada parkson dan beberapa kedai yg lain, ala2 megamall penang juga. so paham2 la. ehhehe... aku sepanjang dok sana buka2 mata je heret en suami gi shopping dah. 1st day kat sana mmg menyoping lama, sbb aku tau day 2 adalah tahun baru cina, byk kedai tutup. as expected bila pegi mmg 2-3 kedai je yg buka. nampak sgt la kebanyakan kedai/butik di conquer mereka. sbb tu kedai byk tutup. aku rasa kalu bangsa ca ya nun alif ni tak de mmg lumpuh la ekonomi negara.



ini uniform kami masa tahun baru cina :)


ni pulak hari ke 3 

puan isteri sibuk cari kasut




en suami pun nak juga.tu kasut belah kiri (merah-hitam) baru berumur seminggu.


habis guana? org lain bila si isteri tak terkawal, si suami cool down kan si isteri. kami tak sama naik



akhirnya dpt la hasil tak seberapa utk 1st trip. dah la tak berplastik. GO GREEN katanya. apa2 je la.


tu kalu beli betul2 kat butik CR, mesti boleh dpt less. ni beli dlm parkson takde guna la kad carlo rino ko tu eka. esok harinya (CNY) aktiviti laki bini lebih pada bersantai dalam hotel.



sesekali nak berangan jadi datuk n datin kan. apa salahnya



syok kot buka2 mata ada org sediakan bekfes.huh...



petang pulak mandi pool. rumah tak de pool.jakun la sket :)


kalu la rumah aku besar nak je aku beli kusi ni. mlm2 leh kira bintang dgn en somi


apa yang ada dlm fikiran anda bila tgk gambar ini


 ya.. infinity pool kat marina bay sand resorts, singapore kan? 


hakikatnya?? di Malaysia sajo. nak tunggu check in kat marina bay sampai sudah takkan punya. jadi kita gi miri sudeh... kalu check in dlm resort tu mau ribu2 satu mlm... tak mampu den.aku gi singapore tuhari pun amik gambar dari bawah je tak berani nak masuk. bukan taraf aku la masuk hotel mewah2.ehehhehe..



ni gambar sebelum di bogelkan, sekali, staff meritz suruh tanggalkan baju.ala sian suamiku



actually... aku pun tak tau yg pool hotel ni ada view cam infinity pool


oh.. dia? dia mmg perenang no satu negara.



 tapi puan isteri? asyik la menempek kat en suami, takut...


dah la mengalami masalah kependekan, berenang pulak tak pandai.aku try pijak lantai pool tu mmg tenggelam habis la aku dlm air. en suami suruh gi yang kanak2 punya. tp aku tak nak. eksyen kan. tercabar bila tgk sorang budak tu pandai gile berenang dalam kolam org dewasa. so dari situ aku kayuh pelan2... kepak2 kaki dan tangan aku sampai penat satu badan.huhuuhu...



budak yg memanjat tu la pandai gile berenang


*gambar sgt tak clear, hanya menggunakan hp cabuk ku. gmbr tak ikut kronologi, tempek suka hati sajo *
tempat menarik di miri, tgk je la sini... aku malas nak korek balik dlm blog dulu ada cerita pasal2 miri ni.


9 comments:

  1. syoknya holiday sambil bershopping sakan... siap ada infinity pool lagi.. bestnyaaaaa...

    ReplyDelete
  2. tak sakan sgt pun zana. bankrap nanti.beli brg keperluan je pun... tu la.yg tu mmg unexpected la

    ReplyDelete
  3. wah....besnyer....shopping....:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. shopping shopping.shoping biasa2 je niely

      Delete
  4. best holiday walaupun dlm sarawak jugak kan. sesekali kene rehat camni. haha i pun tak pandai berenang u. tp time snorkeling kesian husband i sbb i berpaut pada dia je haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpaksa mem'best'kan diri la cha.kalu tak, percutian tu tak enjoy jadinya. ini baru betul2 nama cuti. spend the whole day kat hotel.betul2 release.sama la kta, waktu snorkeling asyik la paut kat lengan en suami.tp snorkeling ada jacket tu leh tahan lagi

      Delete
  5. Eka... dari hari tu ida nak tanya, nape nak beli kasut sampai ke Miri? Murah eh eh?

    ReplyDelete
  6. tak la eida... harga sama je pung... cuma mahal sket dari semenanjung je... miri byk pilihan dari bintulu. ni kes dah abes pusing bintulu tu yg gi cari kat miri tu.

    ReplyDelete
  7. eyza dah banyak kali jugak ajak hubby gi bercuti kat Miri.. tapi, asyik busy jer... x tau la bila dapat gi.. best pulak tgk Eka bersantai kat sana... Cantik..

    ReplyDelete