Sunday 17 February 2013

day 1 :(

day 1.. 
mengharungi liku2 kehidupan di sekolah seorang diri
rasa cam kenangan 5 tahun lepas mengimbau kembali
semuanya kene buat sendiri
nampak sgt sejak dah kawen ni aku bergantung harap pada en suami
isk isk isk







mmg terasa la ketiadaan en suami
di rumah kami mengamalkan konsep KERJASAMA
kalu aku masuk dapur dia pun turun padang sekali
aku umpama chef manakala dia assistant aku
part potong bawang, sayur, cuci pingan mmg aku serah kat en suami
tp kalu part masak, jangan... abes riuh rendah dapur tu
bunyi kuali la apa. baru feel katanya.

paling terasa bila makan mlm semalam
selalunya kami laki bini suka 'makan berebut'
dgn mkn nasi kongsi 1 pinggan
huh berselera o bila berebut2 camni
kau curi lauk aku, aku curi lauk kau... tup2 dah habis? kita tambah lagi. hahaha
tu la kami






TAPI BILA DIA TIADA DI SISI...






semuanya berubah
aku terpaksa minta ex-student aku teman di rumah
pun begitu en suami n parent tetap risau
kejap2 call. sbb derang tau ank derang ni penakut.
dlm pukul 12, mata tak mo lelap lagi
aku semacam sedar dgn tak sedar
kejap2 terjaga. sekali pukul 1.15, pastu 3.30 dan last sekali 5.20
bgn2 tgk org sebelah, oh bukan en suami sob sob sob









Seawal 5.45 bgn pagi, mandi, solat subuh
sambil2 aku bersiap, kejutkan anak murid aku utk solat
teringat lagi kat en suami
selalunya waktu2 camni en suami yang panaskan lauk n masukkan makanan dlm bekal. 
ye la nak harapkan aku semua terkedek2 la nak pakai tudung la baju la. 
kalau ber fareeda senang main sauk je.
ni kalu bawal paham2la.pin sana pin sini
kira bagus aku bukan jenis pompuan yg suka mekap2. 
kalu tak jenuh nak bangun pukul bape la nak conteng2 muka.
eh ada citer tau minggu lepas aku beli eye liner. tiba2 je teringin nak pakia
tgk org pakai cantik je.sekali aku pakai sampai berair mata ni. 
heh. tak payah la pakai pasni.
kang org igt sku sentap dgn en suami pulak pagi2 dah nangis.camne ek uols pakai benda tu










pas dah siap segala, aku gi hantar student aku balik rumah
woh.. adalah pertama kali di Bintulu aku drive pagi2 buta 
nasib la kete tak byk dpn sekolah

kalu tak gabra juga aku ni







dah hanta student, aku pun gi sekolah
sampai sekolah punch, mengajar
takde la tmpt aku nak ngendeng2, mengada2
kalu ada en suami kejap2 dia dtg kat aku, mengadu itu ini
pastu waktu rehat pulak
biasa mkn sama sama...
arini tak merasa la, mkn dgn kakak sebelah aku







pastu tadi, kelas aku bocor pulak, air menitik dari siling. aiya..
tak sempat bg tau guru besar
 kalu ada en suami leh la minta tolong apa yg patut
ye la org laki ni tau sket benda2 gini
balik sekolah buka pintu sunyi je rumah
oh i miss him... sssooOooOoooOOoooo much



jaga diri baik2 ye sayang...


4 comments:

  1. huu..sue tau ape yg eka rase skang..
    sbb penah pjj dgn husband time awal2 kawen dulu... setiap hari rase tak bermaya je..paling semangat, bila dia turun KL..huuu..sue pun x nak alami smua tu lagi..

    ReplyDelete
  2. alahhh..siannya dia.. sabar je lah yee..

    ReplyDelete
  3. sABAU JER LAH YER... DULU MASA SAYA NGANDONG ANAK PERTAMA PUN SY DI MELAKA, SUAMI KAT PERLIS... SEBULAN SEKALI JER JUMPA... MASA LAHIRKAN ANAK PUN SUAMI KAT PERLIS SAYA BERTARONG SORANG DALAM LABOUR ROOM SAMPAI BB LAHIR... SEDIH KAN... KITA KENE KUAT DAN SABAU... INSYAALLAH PASTI SEGALA NYA BAIK2 BELAKA... JAUH PASTI ADA HIKMAH...

    ReplyDelete
  4. Sabar eka.. busykan diri andaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete