Tuesday 7 February 2012

kerisauan sang suami masa kini

ingat tak entry ni... aku menyatakan perasaan risau bila cikgu2 baru mula nak posting. kali ni turn en somi pulak menjeleskan diri.sbb yg masuk tu adalah cikgu2 lelaki ...adik adik ok... ulang skali lagi.adik adik... fresh grad. umo dalam 24 camtu. aku ni dah tua gayut. kedut sana sini... dah gaya mak2 pun....walau pd hakikatnya takde ank lagi. lucu betul en somi ni...asal balik je dari amik cikgu2 tu, mesti dia pesan ke aku...

syg jgn tergoda pulak dgn derang... dah la hensem2 bdn tough... 

berkali2 dok pesan...adoi la... aku dah ckp kat dia...

ye.. tak tgk pun aih...adik2 je pun... pastu dia balas balik.

zaman skang mcm2 boleh jadi.. yg kawen bertahun2 rumahtangga goyang sbb ada org ke-3. 


tgk sampai mcm tu tanggapan buruk dia pada aku... majuk la kejap... nak dijadikan cerita, minggu lepas, ada la salah sorang dari derang tegur...

'haiii'.

aku cuma angguk je... then senyum... bagi aku hai tu takde maksud apa2.derang kan org baru haruslah tegur2 cikgu lama ni.kang dikatakan sombong... pastu en somi apa lagi


ha suka la tu...

adoi la ai... buruk ok bila org laki jeles... tp dalam hati, suka je... rasa cam disayangi.ngeh ngeh... aku tak salahkan en somi. mungkin sejarah silam aku buat dia risau. aku kan jenis cpt berubah hati... kalu org nak kata aku tak setia pun kata la.. tp insyaallh...skang dah jadi binik org. aku tak bt camtu punya... aku tau mana dosa pahala. dulu sebelum ada ikatan kita berhak utk mencari, mencari dan mencari bakal pemimpin kita, betul...? skang aku dah pilih en somi. so aku doakan semoga dialah cinta terakhir aku... hingga ke syurga.amin




2 tahun 2 bulan sudah usia gambar ini. 2 tahun juga kami tido sebantal, 2 tahun juga kami main masak2 bersama, berdating, bergusti, dan lain2 lagi.... masih terlalu awal utk menilai hubungan kami, tp so far aku sangat sangat sangattttttt bahagia dan tidak pernah menyesal berkahwin dgnnya. i love u very 'strong'.



7 comments:

  1. Salam

    Petua kebahagiaan rumahtangga adalah mengikut ajaran Islam. Solat berjemaah sebagai contoh.. akak pun belajar dari pengalaman orang dan diri sendiri. Kalau x dapat buat setiap hari.. cuba la juga buat sekali sekala.

    Keluarga akak pun tak sempurna.. InsyaAllah sama2 kt berusaha :)

    Kena la bgtau adik2 tu kalian pasangan suami isteri. Kalau orang dah tahu.. mereka lebih hormat kot. :)

    ReplyDelete
  2. thanx k.irtiyah...alhamdulilah so far mmg kitorang amalkan... specially maghrib n isya. tp kadang2 terbabas gak kak...haiiiiyy


    eka rasa adik2 tu pun tau kot.kejap2 en somi dok menempek kat tmpt eka...kejap2...'sayang... jom makan' heheh... mmg taleh perasan bujangan la

    ReplyDelete
  3. Biar dia jeles ekaaa..... sukanya orang jeles.. baru dia takut sikitt! HAHAHA~~~

    ReplyDelete
  4. kta suka bila somi jeles.. rs disayangi kan? hihihi.

    ReplyDelete
  5. sama la cikgu eka ooii yg kat umah sy tu... bangla tgor sy sbb sy selalu beli asam kat kedai dia, bangla tu pggil "adik manis".. terus xbg dh sy g kedai bangla tu... ADEH LA.. jeles melampau taw en. Boo Boo sy ni !

    ReplyDelete
  6. hehe.. cemburu tandanya sayang.. tapi jangan sampai suami berjauh hati tau..!
    Teringat ceramah Ustaz Azhar Idrus... "cemburu itu adalah hak lelaki..."

    ReplyDelete
  7. Saya lak Eka 2 tahun 4 bulan...lebih kurang je kan...huhuu..tapi saya senior skit dari Eka

    pst; saya tak majuk, saje nak memanja dgn Eka, friends forever eka...

    ReplyDelete