Monday 13 February 2012

WINTER SONATA 13 : MYEONGDONG

sambungan dari sini.


actually dari namdaemun..leh jalan kaki je utk ke myeongdong, dekat sgt.tp mood nak mengembara tu kurang. plus cuaca yg teramat sejuk...takut nak expose dgn dunia luar. so kiterang decide naik subway je.mudah!  line 4 > myeongdong station > exit 3.


keluar keluar je nampak hotel prince, pacific,



jalan lagi... terus jumpa


tempat ni mmg happening.. penuh dgn baju fesyen masa kini...

kalau waktu siang leh pegi seoul culture n tourism centre di M plaza...


 guana nak ke sini, dari exit 5 atau 6 > BELOK KIRI>JALAN TERUS >JUMPE FOREVER 21>MPLAZA>masuk n naik eskelator SMPI TINGKAT ATAS>SEOUL CULTURE CENTRE>
leh pakai hanbok free... tp kami sampai dah malam..haruslah tutup. so percubaan nak pakai hanbok gagal lagi! utk hari ni la... :) satu lg kat Mplaza ni juga leh antar poskad free ke negara kita.kot ler nak anta kat kengkawan.dipersilakan.dgn syarat ada alamat lengkap. apa je yang ada kat myeongdong ni... kebanyakannya sume berasaskan fesyen. baju jenama puma, zara, american apparel, GAP, gucci, HNM... eh byk lagi la


sapa mamat ni??? hensem gilo...


kalu masuk nature republic, etude house. dia akn bg free gift


 macam masker, kapas muka... bole? aku masuk kedai sbb nak amik gift dia je...hiks

 en suami dan barang2nya


 tuan putri rileks je. dalam beg tu semua free gift yg aku dpt kat myeongdong

 ni antara tmpt yg aku nak pegi... femes di kalangan korean


macam2 ada, seluar, topi, mafla, baju. murah sgt. boot pun murah. beli je kat sini tak pun tepi2 jln tu


 paling byk baju sejuk la, sbb tgh winter... rege??? setengah dr rege mesia


SPAO kedai Girl’s Generation, Super Junior under SM Entertaintment.


 uniqlo ni baru je buka bln 11 retu



 kemain kusyuk la aku ni ha



aku ada satu tabiat pelik...bukan saja di negara org, di mesia sendiri pun aku taleh tgk benda pelik... aku akan tgk, tgk dan tgk.... kat sini mcm2 juga dia jual. dan paling byk sotong bakar



ni antara makanan yang dijual



tp aku tak beli pun, aku beli makanan yg dijamin halal je. shrimp burger, di lotte.


shrimp burger ni di buat dari udang kecik ... sedap sgt... tolong la cari kat branch lotte, kat mana2 pun ada je aku rasa... dia mcm mekdi,kfc kat mesia la jugaknya. selama dok sana, pantang nampak lotte mmg aku terjah... oh lupa ckp gmbr ats tu adalah hasil dapatan di myeongdong... free gift... belum masuk ke dlm kedai, dia dah bagi benda alah tu. beli tak beli lain citer. disebabkan aku tak bape minat dgn produk kosmetik ni... so aku hanya amik gift then bt 1 pusingan, keluar balik dari kedai. tak masuk kedai tak best la pulak kan. kalu la aku ni wanita yg suka bermekap, mmg best la... gile la kot... sbb sepanjang2 deretan kedai di situ jual kosmetik semata2. so tgk kedai cam takde perasaan la jadinya. ye, aku mmg fail. bab alat mekap ni.kang beli tak reti pakai... so aku cuma beli BB cream (tu pun dpt tau dari blogger yg dah jejakkan kaki ke sana) + maskara ( sampai skang ni tak pakai lagi, untung kan en somi dpt aku yg tak reti mekap2 ni.saving oh... ) pastu aku beli lotion + lip balm. tu pun sbb keadaan mendesak... kulit dah pecah teruk dah.sampai skang ada lagi lip balm nya.suka je pakai lip balm dia sgt best. ok, tadi aku kata part kosmetik mmg aku fail, tp bab shopping tuhan saja yg tau. pantang nampak. naknya baju2 dia sgt trendy ok. malangnya tak sempat nak snap. tmpt ni sgt crowded. nak nya wikens. hari korean memadu asmara.. oh salunya korean mesti jalan berpasangan


 on the way nak ke guesthouse, singgah kedai ni beli bimbimbap ke kimbap tah


 nampak tak entiti paranormal di hadapan tu.bukan spesis juon ye


 awek ni ha... skali tgk menyeramkan.rambut dia bt gitu


 oh... aku telah tersilap tafsir.aku igt ni kipas.rupanya bukan calang2 kipas.ni heater namanya


walupun ponat, mampu lagi tersenyum. tamat utk hari ini


serius aku tak sabar2 nak abeskan episod korea ni... rasa cam malas nak tulis pape... tips pun aku tak bg. insyaallah... nanti la aku compile kan dlm 1 entry k.... sila jgn percaya. dan  kalu tetiba entry vacay aku ni dah lama tak menyusul, harap maklum lah... tp kene juga, kot nak pegi lagi ke nanti... kot la... ehehhe... so sapa2 yg nak tanya apa2, silalah tanya.aku akn jawab segala pertanyaan korang..tu pun kalu igt lagi la.. ok sambung  hari seterusnya di bumi sonata

4 comments:

  1. hehe.. memang best dapat barang2 free kat sini.. tak beli pun takpe.. amik je kan..

    ReplyDelete
  2. hikari : mmg pun. tp yg byknya kapas muka je

    eida : insyaallh..nak kene seru cik mood ni

    ReplyDelete
  3. Eka, mamat itu ialah Jang Geun Suk! Haha. Ily suka tgk k drama :p

    ReplyDelete