Monday 16 April 2012

2nd photobook dah sampai

whoooaaa.. laju kan... sekali dah terjebak... tak leh nak stop dah
ada lagi 2 voucher dalam simpanan
retu mood teruja tak ketahuan hala beli sampai 4
skang jenuh dok tempek gambar
tak jenuh pun
suka je :)


 muka depan


 photobook kali ni menceritakan


 detik2 awal perkenalan kami


 dari hari pertama aku tercampak di bumi kenyalang


apa yang en suami buat sehingga berjaya menambat hati aku


 sehinggalah kami berdua diijab qabulkan


sume aku compile kan dalam satu album


 ni pulak cover belakang


nak tau tak mana aku dpt template yg comey lotey ni...haii comey ke??? aku rasa sume dah tau pun. tp nak gak share.takut aku yang lupa nanti... mula2 donlod software photobook designer tu. cam biasa la... kalu dah ada terus je ikut 6 step mudah di bawah



1-ketik kat LIBRARY
2-bawah tu ada READYBOOKS, ketik.. (sila refer pic di atas)
3-ketik VIEW READYBOOKS
4-pilih saiz, cam aku size 'MEDIUM LANDSCAPE'. jgn perasan nak amik 'large landscape' ke hape, kang takleh nak redeem... ikut je arahan dia...jgn melawan, paham? dah namanya cikgu kan,garang tak...ehehhe
5-pehtu, pilih la design mana yang berjaya menawan hati, ketik je...
6-akan keluar paparan cam gambar terakhir sekali, ketik je gambar WINDOWS tu, donlod lagi...


dah selesai mendonlod, buka PHOTOBOOK DESIGNER yang di donlod di awal tadi > buka kat OPEN AN EXISTING PROECT > READYBOOKS> then check sekali lagi size dia betul tak. ceh nape ye aku tekankan sgt pada size ni. mesti korang fikir aku terkena lagi ni...ye...aku kan careless.penat aku design, sekali baru perasan aku pilih yang large landscape...ngok betui...  tak memasal design semula...tu la jgn ikut jejak langkah aku yg clumsy ni...template2 gini sesuai utk kita yg takde masa nak deco segala...mmg dia dah already deco utk kita.tingal pilih je gambar:) ada paham ke...kalu tak paham pegi kat blog kawan aku ni...detail gila.kredit to ruby


selain photobook, skang ni aku dok gila ber canvas pulak... baru nak berjinak2. Sapa penah bt sila share... ha... mati la...tu sbb time dpt gaji. benda pertama yg aku bt adalah separate duit saving sesiap dalam akaun bank lain...kalu tak mmg tak terkawal la. lagi dia dok nampak duit dlm bank, lagi laju tgn nak purchase barang itu ini. baik shopping online mahupun jenis2 voucher ni.. dua2 sama naik...

7 comments:

  1. alala comelnya photobook eka! wat kenangan sungguh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...tq fara.tu la simpan wat kenangan

      Delete
  2. Akak da buat gak canvas tu. Skang nak carik saiz kecik plak. Nak buat 2. Letak kiri kanan yg beso tu. Huhu.

    Photobook stop dulu. Pas balik Krabi kang baru buat. Kalo ada byk gmbr la. Takut nak buat xtvt laut. Huhu :(

    ReplyDelete
  3. bercanvas la pulak kita pasni

    ReplyDelete
  4. Canvas tak pernah lagi.. mungkin akan cuba nnti... Berdebar debar la nak dapat photobuk yang pertama ni.. lambat benor!! *padahal br hantar last week, hihihi*


    Comel photobuk ekaaa...... =)

    ReplyDelete
  5. so sweet!!! kenangan bercinta sampai berkahwin.. kenangan terindah kan..

    ReplyDelete