Thursday 26 April 2012

saya sangat tak suka bila...

nak masak .... tapi air takde,
satu, terpaksa ngangkut air dari toilet ke dapur
sbb nak basuh itu ini
aku ni dah la cerewet bab kebersihan
ayam ke, sayur ke mmg aku lalukan dgn air semaksimum mungkin
bagi aku bila rendam dlm air lama2 kira bersih la tu hmm
lom masuk bab masak nasi lagi tu...selagi air tak jernih
selagi tu aku dok 'tanyamum'
2nd, pinggan mangkuk akan jadi cenggini
sgt tak suka menimbun sebegitu rupa



sejak 2 menjak, kuarters aku ni asal maghrib mesti takde air
nampaknya pasni kene ubh time table la
balik2 skolah masak dulu...huhuuhu

korang lak canne takde air leh hidup ke... aku rasa kan, kalu tak de letrik lagi ok kot.kot panas tido lam kete. ni kalu takde air, nak uk uk pun susah weh...

7 comments:

  1. Tak de air? Takyah masak.. hihihihi *alasan baik tu eka.. jgn lepaskan peluang* =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betol!! sokong eida *kadang ade air pon ai tak masak..haha*

      Delete
  2. Kalau tak ada air tak payah masak..hehhehe..


    Tapi betul la kan, lebih baik tak ada letrik daripada tak ada air..eh, tapi 2-2 pun basic needs kan..kalau tak de letrik, baju & tudung kedut2 la g keje..

    ReplyDelete
  3. sama kak eka, bagi dayh baik tka da letrik dari tak da air, tka da letrik kurang2 baju kedut n panas jek tak da air nk mandi nk cuci apa ptt semua susah....

    ReplyDelete
  4. sane tgh catu air ke Eka, maybe panas sgt kot cuaca kat sane... sabar je la... mmg tak suke kalo takde air, serba tak kene jadinya... so, kene la simpan air Eka...

    ReplyDelete
  5. Betoi2, ,seksa oii if x da air

    ReplyDelete
  6. sama la ruby eka, ssh klu xdak air, teringt ms banjir kt aloq staq, umah mertua xnaik air, tapi bekalan air mmg xdak...balik kg la, rela redah banjir dari xdak air hehehe

    ReplyDelete