Sunday 8 April 2012

WINTER SONATA 15 : INSADONG

pas balik dari aiins, kami terus berdesyup laju ke Insadong. apa yg ada kat insadong ni...? hm... lebih kurang cam myeongdong gak.. dah kata dari awal dulu... korea ni mmg syurga wanita. tmpt shopping semata. tp insadong ni tak la crowded cam myeondong. antara barang yg dijual adalah kasut, stokin, beg, souvenir, art stuff cam painting. pastu barang2 antik pun banyak... barangan tradisional culture and craft di setiap ceruk


ha tgk senduk kayu pun ada


 barangan rotan...aku tak beli pun...cam sama je kat sarawak ni.heheh


 ni antara beg yg berjaya dirembat... jadi beg skolah aku skang. sennag nak masukkan buku rph



rindunya tulisan2 itu...




 eh...ada bendera korea selatan... dia bt dalam bentuk pokok


 masa kat sini kaki aku mmg sakit sgt dah


 ni la puncanya... 


terbukti, aku mmg tak boleh dok korea lama2, ke kasut mesia tak sesuai utk bentuk muka bumi di sana yang berbukit bukau. aku pun tak pasti... atau satu lagi kemungkinan aku beli boot murah. hehehe.... bayangkan 2 pasang kasut yg aku bawa dari mesia abes rosak, tu yg sampai di sana terpaksa beli kasut baru...kukuh tak alasan tu??? :) nasib la ada yg perasan tapak tu tertanggal. cer bayangkan aku pijak tanah penuh confident.suddenly ada paku. mau tak injured



 cantik kan... sapa tgk KOREA BERSAMA AIR ASIA X @astro ria smlm.. cantikkan gmbar time fall

 cehhh... beraksi dgn kasut baru


seb baik insadong ni mmg tmpt shopping.so pilih je mana2 kedai.rege adalah 10000 won (RM30)

 ni pengemis korean kot. cey pandai2 aku jer. pengemis pun pakai coat ok,kelas kau maria


 jalan sikit lagi ada ssamseigil,femes tmpt ni


Maybe sebab orang hairan kot mall dia berbentuk spiral-like stairway, open air. bangunan 54 tingkat yang senget benget ni, lebih kurang mcm pasar seni kita la. penuh dgn lukisan. dekat wall dia pun ada graffiti. aku rasa kerajaan korea mmg menggalakkan rakyatnya conteng2 la...sekali tgk buruk pun ada taw. tp tu pandangan aku yg buta seni la


 kat tiang tu dia leh bt pokok.kretip sgt.


 tgk... kusi biasa je tu.tp dia lukis2 jd la rupa itu


lukisan yg berwarna warni menghiasi di setiap sudut / dinding ssamziegil


tp kalu yg ni nak kelas kan sbg akt kesenian juga ke..errrggg.


pas tawaf ssamziegil, kat bawah tu ada dengar bunyi bising2



upacara apa tah ni ha.. rasanya aktiviti kebudayaan derang kot



oh rindunya nak tgk org pakai baju sejuk, anda nak tgk juga.. cpt2 beli tiket dan dtg ke sini


canne nak ke sini ?
line 1 > Jonggak Station, exit 3
atau
Anguk station exit6.


7 comments:

  1. sy masuk dlm cerita awk ni, senang faham..:) mcm best je kan kt sini, ntilah tunggu kaye..hehe

    ReplyDelete
  2. woow bestnya tgk awak ekaaa...

    ReplyDelete
  3. memang blog ni sesuai untuk jadi rujukan tau...hehehe..bestnya...xkelip2 mata tengok pic...=D

    ReplyDelete
  4. eka pon xde beza rupa dgn korean.. sepet ! hihi boleh terus menetap sana la.. :)

    ReplyDelete
  5. Best2!! Rezeki Eka n husband sampai korea, saya x pasti bile dpt ke sana...

    Pst: eka minta tips? Hurmmm...takde tips la, semua tu bersebab kan, kuasa Allah Taala, tapi makan produk ni, try search www.profnorhisham.com mmg concentrate kt produk ni je takde produk lain, walaupun ramai rekemen mcm2 produk, kene yakin tu je sbnrnye...

    ReplyDelete
  6. eka, comelnya kamu ni!!! dah mmg lebih kurang mcm org sana dah zana tgk.. hihihi

    seronok betul layan blog eka ni.. dh rasa macam kat obersi ok!!

    ReplyDelete