Thursday 12 April 2012

senyum sampai telinga

balik sekolah tadi, ada sepucuk surat terselit kat celah pintu
aku buka... nampak2 ada bunga
cute ok

tu yg buat aku senyum sampai telinga


korang... masa sekolah dulu ada tak camni kat cikgu korang, bek ngaku...
aku tak, aku seorang murid yg pasif... cikgu tanya soalan pun takut nak jawab
 kalu bunyi moto cikgu masuk kawasan sekolah pun aku dah takut
apatah lagi kalu bunyi tapak kasut cikgu


ok, balik pada cerita aku ni...
ada sorang cikgu tu komplen kelas aku kotor lepas rehat
sampah melimpah ruah dalam tong sampah
means ada yg makan dlm kelas
makan kan kat kantin, adalah menjadi satu kesalahan kalu makan dalam kelas
bila dah dengar gitu, aku pun gi tanya anak-anak aku ni
sapa yg buat sampah... takde sorang pun mengaku
derang tuduh pengawas yg bertugas
pastu aku psiko lagi,
kamu tak sayang cikgu ke, suka ke cikgu kene marah tiap kali kamu bt sampah
tu je aku cakap, sekali dapat surat layang ni...hehehe


nak beli bunga ros tak mampu. so kutip je bunga tepi jalan
nak pujuk hati cikgu nya pasal
actually aku tak merajuk pun dan langsung tak minta dipujuk
tapi lucu la budak2 ni...ehhehe


9 comments:

  1. alololo...comei nye bunga.. bestnye dpt bunga walaupun kecik toet..

    ReplyDelete
  2. cute and adorable..alalalala....

    ReplyDelete
  3. sweet btol anak-anak eka..mesti diorang rase bersalah gile tu..hehe

    ReplyDelete
  4. cinta : tu ah...berbunga hati cikgu dia walupun dpt bunga coet

    Eida : kan eida kan...

    Madam lala : hehehhe...tq

    nan: jahat kan cikgu dia...serba salah budak2 tu dibuatnya

    ReplyDelete
  5. hehhehe...cikgu eka oo cikgu eka...cute nye la haih...mmm tahu pun bersalah sib baik pandai pujuk..kembang kuncup hidung cikgu eka kita nih...

    ReplyDelete
  6. alahai..selamat le cikgu eka kta ni pkai baju @ tdung kaler2..kalau putih jugak, mau konpius mna satu cikgu, mna satu murid.. hehe

    ReplyDelete
  7. sunuk la... budak2 skrg ni bijak2 kan... tgk wajah mereka sowang2... mau nak tergelak, bile dpt surat camtu... kelakar n menghiburkan la Cikgu Atika, heeee~

    ReplyDelete