Thursday 19 April 2012

WINTER SONATA 16 : INSADONG INFORMATION CENTRE

ok.. masih lagi di insadong... salah satu misi yang harus dilaksanakan bila dtg sini adalah nak pakai hanbok...masa kat gyeongbokgung palace itu hari tak sempat pakai... so ni lah masanya... apa benda hanbok tu...hanbok tu nama baju traditional derang... cara nak ke sini, aku tak igt sgt. ni la jadinya bila update lambat... biar sampai pekasam... pastu byk info lupa.tapi kiterang mmg main jalan je n tanya org. tmpt ni dekat sgt dgn ssamziegil yg aku citer dlm entry sebelum ni.kalu dah nampak bagunan herot petot tu mmg tak jauh la



 belakang kedai ANTIQUE ni lah insadong tourist centre.. cup nak rasa kete hebat2 pegi lah ke korea


ha kan... kan dah sampai..kejap je...


kat sini byk sgt pilihan baju dari pahlawan korea, dayang2, putri dan raja korea.semuanya ada... tinggal pilih je... aku takde keje lain dah... nampak je kaler pink terus rembat. tapi tak reti la pulak pakainya...seb baik ada awek korean yg cun tu...dia la yg pakaikan...


 nampak cam mudah je... tapi



 tara !!! ni la baju tuan putri. yo yo ooo je...


ke dayang istana... aku pun tak pasti dah. serius aku dah lupa. retu ada dia ckp

verangans jadi putri raja


kembang gile baju dia


ok dah puas bergambar dgn baju ni. kita try baju kedua pulak


punnnn... tak reti pakai sendiri



 ok... siap


 posing ala2 permaisuri sedang menunggu rakyat jelata datang mengadap


 tangan mesti gitu yer.. anak anak


 jom kita tgk pemadangan luar pulak


 di sini pun masih terdapat daun pokok yang berwarna warni...



tgk kasut dia cute... kasut zaman dulu2 kala. kasut hitam tu la pengganti boot aku yg tertanggal tapak


 next costume


ni baju traditional dayang2 istana, kalau tak silap


ok ada yang berpinau ke tgk gambar i byk2 ni... ok ok... cukup... yg lain kita simpan utk koleksi perbadi. meh kita tgk raja korea pulak


 cupp... korea panggil raja juga ke??


haaa... ni dia rupa raja korea yg gila kuasa


 suka sgt ukiran tmpt ni


 ni gaya muka raja panggil bala tentera masuk bilik mengadap


 hahhhhh ? ada ku kesah???


alamak !!! raja ke apa ni daring je... tak seswaii... nextttt


hok aloh...abeh garang la ni..tak takut pun...ngeeeeeeee...


kalu raja muka cenggini mmg rakyat jelata tak takut langsung la



ok cukup gambar2 di atas.. byk betul persalinan kitorang dok pakai buang... mentang2 tak kena caj. bayngkan sampai 2-3 keluarga datang dan pergi kami masih di situ... tup tup tgk jam dekat2 nak pukul 3...nak masuk asar dah..siang kan cpt waktu winter... so laju2 cari tmpt solat... aku lebih berhati2 kali ni. takut kene marah cam semalam lagi... sob sob sob... kali ni cabarannya lain pulak... toilet dia dok di luar...sekali angin tiup... haduhhhhh terasa sejuk ke tulang sum sum... mmg bercinta la aku nak lari keluar amik air semayang. bape kali aku tanggalkan winter coat, pastu dok mundar mandir kat muka pintu... siap dok o-som dgn en somi... mmg seksa toi...tp disebabkan dah nak abes waktu, aku gagahi juga



tiada alasan utk menunaikan solat di negara org


lokasi : dlm stor, tp stor dia terbuka, situ la tmpt mesin rumput, situ la segala barang dicampaknya. aku punya la risau kot tikus korea keluar celah2 kotak tu. takpe la asalkan niat kita betul utk memenuhi tuntutan agama...ISLAM itu mudah, tak payah nak pakai sekup/telekung segala...asalkan tutup apa yg patut.tu untungnya winter... baju aku pun sopan je... tertutup semua... kan bagus jalu winter kat mesia... mesti aurat aku tak terdedah :) ye, dalam usaha ke arah itu... doakan ye semoga berjaya satu hari nanti...



ni jalan nak balik... kalu tak silap aku derang ni cam pendakwah. dok tarik korean anut agama


lagi gambar duet di sini :)

3 comments: