Wednesday, 18 April 2012

kisah kacang lupakan kulit

tersebutlah kisah... pada zaman dahulu tinggallah seorang pemuda di sebuah kampung yang jauh dari hiruk pikok kota... pemuda ini seorang yang miskin, tidak punya apa-apa, wang ringgit mahupun harta...


dia mempunyai kekasih hati yang sangat setia


 kekasih nya sentiasa ada ketika susah dan senang


 mereka dibesarkan bersama2 semenjak kecil lagi


 pada suatu hari si pemuda mendapat tawaran utk bekerja di sebuah istana.

si kekasih berasa sedih kerana terpaksa berjauhan, tetapi si pemuda berjanji akan taat setia kpdnya


 namun janji tingal janji


langit tidak selalunya cerah


hari demi hari, hati si pemuda kian pudar


dia berhasrat ingin menjadi seorang raja

dia mula mendekati puteri raja dgn harapan dapat mewarisi takhta ayahandanya


 
 dia berjaya menipu puteri raja, bahawa dia merupakan kerabat diraja indrapura




tuan putri yang lurus dan baik hati langsung tidak tahu menahu niat jahat si pemuda




lalu, tuan putri bersetuju utk menikahinya


  sebaik sahaja, si pemuda ditabalkan menjadi raja


dia mula bersikap angkuh dan sering menghina orang kampung


 sehingga menimbulkan kemarahan rakyat jelata.


bengang dengan sikapnya, orang kampung membocor rahsianya lalu dia dibuang istana



kini, dia sebatang kara.. dia merayu pada kekasih hatinya utk menerimanya kembali


namun, hati wanita selembut kulit bawang.hati yang pernah dilukai tak mungkin akan sembuh seperti sedia kala... padan muka pemuda tu, jahat lagi.... bila dah senang, lupakan kekasih... lupa orang kampung.... ibarat kacang lupakan kulit...


p/s : aku ni marah kat sapa ni... lain mcm je.tak de la.cite ni  takde kaitan dgn sapa2 pun.rekaan semata2. pas rehat takde kelas. nak semak buka takde mood.so publish la entry ni...dah lama dok dlm draft nun


6 comments:

  1. hihi. comey kot citer ni. Hihiksss

    ReplyDelete
  2. Alahai..manisnya cerita kamu

    ReplyDelete
  3. cerita lain, tapi gambar lain.. tp saya seronok.. hihihi

    ReplyDelete
  4. stiap gambar tu ade ceritanya kan... kreatif kamu ni Eka.. leh wat citer, gambar yg menarik.. best lak tu, leh tukar2 baju cantik2 belaka...

    ReplyDelete
  5. thanx kawan2.gambar suka2 je ni.saja nak buang masa korang

    ReplyDelete