Friday 29 March 2013

reVISIT again !!

alhamdulilah tamat sudah percutian pendek kami ke Sabah


ingat lagi entry ini? dalam dok 50-50 nak pegi tak pegi tu. lastly kami decide pegi juga. pukul 12 mlm baru pack baju, esk pagi kul 7 dah bertolak.. mmg super kalut sampai barang itu ini tertinggal.









sebenarnya kami pergi tanpa pengetahuan parent, pada mulanya la. dah sampai epot baru ckp. niat asal mmg tanak ckp, tp tak leh la, aku tak sampai hati nak nipu... ye la setiap hari mama aku call... dia tanya mkn kat mana, buat apa... kene pulak dia call time aku nak naik flight siap dgr org wat announcement segala...  ha terpaksa la berterus terang. dan seperti yg dijangka kan, mmg parent aku risau ya amat. taleh tido la diaorang mlm tu, takut geng kiram ada kat KK katanya.. aku dah cuba yakinkan derang ckp KK is ok. jauh dari lahad datu... my parent lega la sikit. tu kalu bg tau awal2 confirm mama abah menentang habis habisan utk izinkan aku ke sabah...






disebabkan last minute decide nak ke KK, maka banyak benda yang tertinggal specially tripod. bila tripod tertinggal, maka tak byk la gambar kami berdua2an. hmmm... mungkin juga balasan  sbb tak dpt restu/izin ma parent pada awalnya. lawatan aku kali ini juga sedikit sebanyak mengecewakan aku dari pelbagai sudut.byk tragedi yg menimpa kami


::: org yg aku deal utk kereta sewa hilang entah ke mana, call tak jawab, msg tak angkat
::: hotel yg kami book last minute call, ckp air kat hotel ada poblem... tangki over flow ke apa tah
::: sblm sampai epot berlaku drama sebabak dgn en suami, merajuk segala.nanti aku ceritakan
::: kamera waterproof aku hilang
::: sampai di pulau, kami tak dpt cari spot coral yg cantik sama spr 3 thn lepas masa kami ke sini.sgt kecewa
::: masa nak balik nyaris nak tertinggal flight sbb ralit menyoping

4 comments: