Saturday 9 March 2013

solid food

wah tajuk solid food
selalunya org yg ada ank je bincang bab solid food ni
tp aku pun nak juga
ye aku pun ada ank, tp ank kucing :)
nak cerita pasal SHIRO kali ni






aku tgh risau
Shiro cam tak bape suka makanan yg keras2ni@filet



mcm ini



dia lagi suka yg dlm tin


apa nak buat eh
aku risau nanti kalu aku dgn en suami gi miri sehari dua camne
tak kan sehari dua pun nak hantar ke 'hotel' kot
aku rasa kalu setakat sehari dua boleh je dia dok rumah
since dia sendiri pun pandai berak kat tmpt dia
aku kalu gi sekolah mmg biar je dlm rumah
bila sampai masanya,
pandai la dia gi toilet sendiri
alhamdulilah.. shiro sungguh menyenangkan
so pada 'ibu2 kucing' diluar sana
camne nak ajar dia makan yg keras2 ni




8 comments:

  1. wah tajuk mendebarkan..hihihi. cuba tukar brand lain maybe dia tak suka jenis yang tu..make sure beli yang utk kitten supaya senang untuk penghadaman dia...hee

    ReplyDelete
  2. tinggal jek makanan dalam tu kak eka, biar jek, nanti dia lapar pandai ler dia makan.....dayah pun buat mcm tu dekat lulu kalau dia memilih, letak jek makanan dalam sangkar dia....errr lulu kalau dia poo lambat buang nanti cmfm dia pee dekat luar pasir atas tikar hohoho, lulu tu penggeli hohohoho

    ReplyDelete
  3. haha shiro muka sedih je kenapa tu. i x taula psl kucing ni u. tp dulu kicung mak mertua i habis bulu dia gugur sebab salah bg makanan dlm tin. doc kata tak sesuai dgn dia. eh sori terlari tajuk plak huhu

    ReplyDelete
  4. try mix sikit2 antara wet food dgn dry food..from day to day, reducekan portion wet food tu. i suggest u bagi kitten dry food untuk dia..bukan ape, sometimes antara sebab dye tak suka sebab gigi dye tak kuat lagi nak kunyah biskut yg keras tu..biasanya kalau khas untuk kitten, dye lebih kecil dan halus tekstur utk dikunyah..sebab lain, kena try various brand sampai jumpa yg dia suka..

    ReplyDelete
  5. die kecik lagi tu eka. gigi tak kuat kot? kohkohhh. ce try bg die selaang seli. kejap bagi wet, kejap bg dry. cari yg tuk kitten. sedap sedap sikit. fiskis takmo la. byk garam laaaaa

    ReplyDelete
  6. eka, comel nyer shiro..putih lak tu..mesti eka sayang giler kan..selalu org ckp kalau suka kucing tandanya org tu penyayang..^_^

    ReplyDelete
  7. dulu kucing sy pun camtu jugak..saya tukar brand terus selera makan..cuba la tukar brand lain..and kalau boleh jangan bagi brand komersial, sebab xelok untuk buah pinggang kucing,..cari la yang terbaik untuk kucing...yang wet xleh bagi kerap sangat..cukup la dua minggu sekali..ehehhe...sy buat camtu dengan kucing sy...kire wet food tu macam special lahh..xselalu dapat.. :) hanya pandangan saya sahaja.. :)

    ReplyDelete