Monday 4 July 2011

♥♥pulau redang oredy

hari seterusnya seawal 9 pagi, pas bekfes, kami 1 keluarga dah ready utk island hoping ke pulau redang... abah excited gile sbb ptg smlm dia dah cuba snorkelling kat teluk dalam. aku ajar dia pakai gugel n biasakan dgn snorkeling equipment... bape gelen telan air masin tak tau la...tak terkira !!! nak snorkeling kan kene napas guna mulut...biasa guna hidung...semput kawan sbb terlupa nak bernapas guna mulut....ahahhaha...aku tak buli ok.aku dah ckp awl2...nafas ikut mulut... napas ikut mulut........ degil... utk trip ke redang aku cuba 'compress' kan entry sesikit yg boleh...dah byk sgt entry vacation ni...kang muntah korang tgk blog aku tak abes2 cite pasal vacation...apa ko igt ko sorang je ke bercuti eka... 


nampak tak org yg bersemangat tu di belakang aku


ni masa dalam bot menuju ke redang... perjalanan dari perhentian ke redang mengambil masa selama 1jam. lebih kurang la...sebelum sampai redang. jumpa pulau lang tengah dulu...yg bagusnya boatman ni... dia suh 'warga tua' taukan sapa yg aku maksudkan dok blakang...katanya dok blkg kurang sket hentakan @ lambungan... so, tips juga ni... kalu korang naik speed boat make sure dok kat blkg... tak la teruk kena lambung...



pulau perhentian dari kejauhan...tgk la airnya... kagum dgn ciptaannya


sampai2 je, tak sempat letak beg lagi


 terus pasang en tripod


 snappinx2 sampai lebam


aku yg ajar mama bt tanduk utk suami2 kami *sedikit nakal*



sebelum aku tempek lebih banyak gambar yg tak bermoral, baik aku tunjuk gambar 2 jejaka penting dalam hidup aku




ya mereka...!!!
walaupun simple... mereka tetap dihati aku... mereka punya karisma yg membuatkan aku tenang + selamat bila bersama.... aku sayang mereka berdua.... aku bersyukur kerana ALLAH meminjamkan mereka ini kepada aku... satu anugerah terhebat di saat ini... dah dah... jgn nak berpuitis bagai... hari ini bukan HARI LELAKI kan


last dari redang island~kedamaian ini yg aku cari selama ini



peringatan : gambar di atas di ambil menggunakan slr yg paling kokak sekali. tanpa editing...aku edit pun utk resize pic bagi kecik je...mungkin juga faktor cuaca yg memberangsangkan....cahaya matahari sgt membantu. tu sbb pic nampak cantik.... syukran, dapat snap da best moment in redang


3 comments:

  1. redang pun cantik!!!saya suka redang!

    ReplyDelete
  2. wow besnye..hanimun saje eka ni yer..;-) dah lama 'mengidam' nak ber 'island hoping' kat ledang neh...bila la agaknya!! huhu...nice pikcer walopon kamera kokak tp qualiti mcm D90 gak...berbaloi ;-)

    ReplyDelete
  3. axim...sangat cantik

    wiyah : alor dekat2 sini je haaaaaa... jom la island hoping gik

    ReplyDelete