Friday 22 July 2011

terubat jugak keinginan di hati

sebelum ni aku dok meroyan... bila tgk status fb kengkawan dok ckp sana sini ada sale. timbul sedikit iri hati la.tp bila aku keluar smlm, ada satu banner tulis ada sale utk member farley... apa???? tak pernah dengar...



 ni la farley nya



ye ... aku pun 1st time kenal farley masa posting kat sawak ni...supermarket ni mmg femes kat sawak...ada byk cawangan... kalu kat semenanjung, farley ni lebih kurang cam yawata,billion gitu la.... walaupun tak sebesar jusco queeensbay tp di sini lah tempatnya aku dgn en somi main sembunyi sembunyi lawan tolak troli membeli bahan mentah... oh sgt best tau...teringat masa 1st time bergelar isteri g beli bhn mentah sama2. en somi seorang yg jenis tak ckp byk, n serah bulat2 pada aku nak beli bhn mentah...tp skang dah pandai.dia lak yg suggest itu ini... sbb nak suh aku masak kan... perubahan ketara, sebelum kawen en somi tak suka gile mkn macaroni, skang asal beli bahan mentah mesti list sos prego, tak kan ketinggalannya. ok dah bukan itu yg nak dicerita



actually dis week, ada plan nak ke miri... kunun nak mkn mekdi...GCB, GCB, GCB korang dah bape kali mkn??? sila bagi tau........ tp takpe la sbb terubat dgn farley ni... disebabkan ada sale, haruslah aku utamakan yg ni dulu... rebut peluang keemasan...buttercup pun murah... aku beli siap2, nanti senang nak bt kuey raya...kunun nak simpan wat kuey raya...jap g tak sampai posa, abes buttercup aku wat cake.ahahah.... salunya kalu sale utk member mmg murah gile la...70%, 50%.




bayangkan harganya hanya 19 hinggit..harus aku hangkut utk stok sebulan...


igtkan tak ramai la org sbb hujung bulan, belum gaji + ari bekerja.... tapi tekaan aku meleset...sampai nak masuk fitting room pun jenuh beratur...so amik je la, malas nak try2...bila try kat umah seb baik ok...baju2 tak de masalah... suar tu...sebelum ni size suar aku 26, skang bila beli size tu seksanya nak masuk kat satu 'part' ni, jenuh paksa... tp pinggang maintain muat je lagi.... ehehhehe....apakah tandanya


lama gak dok kat farley... sampai org hambat suh balik.mana taknya, nak bayo punya la panjang line... sudahnya pas shopping lapar la pulak, tgk jam kul 10.45 mlm... g cari secret recipe...eh aku lupa ckp kan... SR baru buka kat sini tau...see... dah maju... selama sminggu SR kat sini 2-3 kali aku ulang alik ke bandar... sampai org kat situ pun kenal... nampak sgt regular customer... abes kalu dlm sminggu 2-3 kali pegi...tu balas dendam namanya... tunggu la mekdi bukak kat sini, camtu gak jadinya....tp bila???


1st time visit minggu lepas


muka sedih tak dpt prawn macaroni


masa launching ni, banyak yg da abes .... sbb ada org yg datang lebih awal dari kami... tu yg terpaksa bt 2nd visit... kali kedua baru dpt prawn macaroni... dan smlm pun gi cari prawn macaroni jugak. tu mmg feveret aku. en somi mkn chicken grill... cuma satu yg lom dpt iaitu banana choc.dia kata takde stock :( tak pe la choc indulgience kan ada. jadi la.....ngeeeee



5 comments:

  1. Eka:
    sangat murah ler Ferrero tu,
    kat sini tak penah turun sampai 19hinggit pon,

    Kat Langkawi mungkin..hehe

    Bile nak tukaq semenanjung??=)

    ReplyDelete
  2. tu la eka terus hangkut bawa blk....kalu tak 35++ igt hujung thn ni nak mitak tukar.tak tau la dpt ke tak

    ReplyDelete
  3. mmg murah tu dik..mmg boleh sgt beli byk2..buat stok hehe

    akak pun suka SR..,tp suka tomyam kung dia =D

    ReplyDelete
  4. jap jap gi bkk la mekdi tu..bleh makan GCB byk2. hihi.

    Akak baru makan sekali je GCB. tp retu ada jugak cubit2 incik asben nyer GCB. hihi

    ReplyDelete
  5. k.izan: tu yg eka angkut scr pukal...salunya berpuluh2 besar tu


    kekda: kalu GCB ada lg time tu...cpt2 la buka

    ReplyDelete