Saturday 2 July 2011

sangat risau dgn keadaan negara skang

ye...aku sgt risau dgn negara kita skang ni.buka je tv asyik citer pasal demonstrasi, pasal bersih...sampai ke iklan... ish sgt tak suka.actually aku tak suka ckp pasal benda2 yg berunsurkan politik dlm blog ni...sbb aku mmg tak minat... tp bila jadi camni secara tak langsung terpaksa amik tau...sbb aku tak mau kedamaian selama 54 tahun ni hilang disebabkan ketidakpuasan hati manusia. penat tunku abdul rahman g london utk menuntut kemerdekaan...sampai terpaksa gadaikan tanah semua... tp, senang2 je kita nak hancurkan....apa yang aku faham, BERSIH ni ditubuhkan utk menyuarakan hak rakyat ataupun ketidak puasan hati rakyat seperti... 



harga minyak naik 
harga barang naik
saman ekor yang membebankan
saman kerana tidak membayar PTPTN
kenaikan tarif letrik secara senyap-senyap
saman cukai
rasuah dalam tender 
dan banyak lagi



mmg betul BERSIH ni nak buat secara aman, tp... kalu pikir secara logiknya, apabila org yg tgh marah, disekat2, maksud aku sekat di sini adalah polis... apa yg akan berlaku... orang yang marah dan tidak puas hati akan memberontak, dan bertindak di luar dugaan. mereka akan bertindak ganas, sepatutnya mereka diberikan saluran yg betul utk menyampaikan kemarahan... aku harap org yg nak bt demonstrasi ni berubah fikiran di saat akhit. ingatlah anak2 tersayang...mmg betul, aku sendiri pun acapkali merungut harga naik,  barang naik...tp apa boleh buat...bkn kita yg pegang ekonomi dunia...

3 comments:

  1. ermm...rasa cam xaman jerk..risau tgok apa yg berlaku skg...moga kita semua dilindungiNya...

    ReplyDelete
  2. myb diorang nak tegakkan sesuatu,
    but effect die, orang lain yang HURU_HARA:
    Kan..kan..

    sy pun rimas menengOknye, bagai-bagai kat TV..

    ReplyDelete
  3. illa : rasa cam tak selamat di negara sendiri.seb baik pasal kes simbah asid dah senyap sket


    anie : tu la pasal... sian pada org yg tak bersalah

    ReplyDelete